O nouă autostradă în România. Astăzi a fost trimisă documentația

alternatia techirghiul

SURSA FOTO: Facebook

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți că CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru autostrada Alternativa Techirghiol. Aceasta are o lungime de aproximativ 30 de kilometri și ar urma să fie gata în 48 de luni.

CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru autostrada Alternativa Techirghiol

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut un pas crucial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, trimițând marți documentația necesară la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru atribuirea contractului privind proiectarea și execuția Autostrăzii Alternativa Techirghiol.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat această veste, descriind proiectul ca fiind un „pas important pentru construcția unei noi autostrăzi”. Planul pentru Alternativa Techirghiol, cu o lungime de 30,6 kilometri, prevede o perioadă de realizare de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

„Pas important pentru construcția unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol (30,6 km)! CNAIR a transmis, astăzi (marți, n.r.), la ANAP documentația de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția acestei autostrăzi, care prevede o perioadă de realizare de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție)”, a scris ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Noua autostradă va reprezenta o legătură vitală între Autostrada București-Constanța (A2) și Centura Constanța (A4), conectând sudul litoralului românesc, în apropiere de Mangalia, prin nodul Cumpăna. Aceasta va oferi o alternativă modernă la Drumul Național 39, un drum național adesea suprasolicitat în timpul sezonului estival.

Traseul Autostrăzii Alternativa Techirghiol va facilita accesul către numeroase localități, inclusiv Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie și Tuzla, precizează ministrul Grindeanu.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a evidențiat că pe traseul autostrăzii vor fi construite 31 de poduri, pasaje și viaducte, 6 parcări, un centru de întreținere și coordonare, precum și un punct de sprijin. De asemenea, proiectul prevede plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere pentru protejarea mediului înconjurător.

SURSA FOTO: Inquam Photos / George Călin

Lucrările avansează la Autostrada București

Pe de altă parte, autostrada București este tot mai aproape de finalizare. Grecii de la Aktor au montat, în cursul nopții trecute, primele două grinzi duble metalice pe deschiderea centrală a pasajului peste calea ferată, întrerupând total circulația feroviară, pe șantierul A0 Sud Lot 3. Autoritățile anunță că următoarele patru grinzi duble vor fi montate în nopțile următoare.

Echipa de constructori de la Aktor România, parte a Grupului Intrakat, a finalizat și montat toate cele șase grinzi metalice care alcătuiesc secțiunea centrală a viitorului nod rutier peste autostrada A1, în apropierea localității Ciorogârla. Acest pasaj este construit pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud.

Următoarea etapă este sudarea grinzilor și a structurii, planificată pentru următoarele 10-11 zile.

După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone și va necesita 5 tone de vopsea de protecție, conform declarațiilor lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al șantierului Aktor de pe Lotul 3 al A0 Sud.

Până în septembrie 2024, constructorul ar urma să finalizeze lucrările și să pună în funcțiune lotul de 18 km.

Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.