O nouă autostradă în România. Acest tronson, început inițial de compania Bechtel acum peste două decenii, reprezintă un punct important în realizarea uneia dintre cele mai mari autostrăzi din țară. Contractul aferent acestui proiect are o valoare estimată de 884 de milioane de lei și beneficiază de finanțare din partea Ministerului Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Constructorul are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor pentru autostradă

Constructorul are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, care includ realizarea unui pod impresionant cu o lungime de 1,8 km. Proiectul va cuprinde, de asemenea, un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă și alte 19 structuri, printre care poduri, viaducte și pasaje.

Vor fi amenajate și o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare pentru această secțiune.

Un aspect important al lucrărilor îl constituie relocarea unor drumuri existente, printre care un drum național, drumuri județene și comunale. De asemenea, pe o porțiune de aproximativ 2 km, vor fi efectuate lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău.

„Am dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcau – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3).  Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare.

Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău”, a transmis compania pe Facebook.

Compania Bechtel a oferit mai multe informații.

Autostrada Curtea de Arges Pitesti
SURSA FOTO: Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu

Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura desfășurarea proiectului fără întârzieri

Aceste măsuri sunt necesare pentru a asigura desfășurarea proiectului fără întârzieri și pentru a respecta cerințele tehnice și de mediu.

Lucrările pe această secțiune au fost reluate după o stagnare de peste un deceniu. În 2013, statul român a reziliat contractul cu firma americană Bechtel, responsabilă la acea vreme de construcția Autostrăzii Transilvania.

„Știm că fiecare kilometru necesită muncă dedicată și efort constant, iar echipa noastră va depune tot ce este necesar pentru a livra un proiect durabil și de succes! Proiectul are ca beneficiar Ministerul Transporturilor prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Le urăm mult succes colegilor de la Erbașu Transilvania în desfășurarea acestui nou proiect”, a conchis compania.

După această reziliere, mai multe contracte pentru alte tronsoane au stagnat din diverse motive. Reluarea lucrărilor reprezintă un pas important pentru finalizarea acestui proiect vital pentru infrastructura națională.

Postarea poate fi vizualizată aici.