O nouă autostradă în România. În ultimii ani, construcția de drumuri a cunoscut o accelerare semnificativă. O schimbare majoră se prefigurează pe litoral prin dezvoltarea unui nou traseu. În ce stadiu se află?
O nouă autostradă în România. Este vorba despre cea care va apărea pe litoralul românesc. S-au aflat noi detalii despre stadiul acesteia.
Începând cu aprilie 2024, vor fi lansate licitațiile pentru construcția acestui nou drum. Autostrada va conecta Constanța și Mangalia și va parcurge aproape toate stațiunile de pe litoralul Mării Negre.
Lansarea licitațiilor pentru noua autostradă, în linie dreaptă
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a venit cu informații importante despre proiect. El a subliniat că planurile includ lansarea licitațiilor pentru execuția lucrărilor la segmentele Brăila – Focșani și Constanța – Mangalia, cu termen limită în aprilie – mai.
Proiectul Autostrada Litoralului are o valoare totală de 1,15 miliarde de euro, inclusiv TVA. El este finanțat din surse externe nerambursabile. Traseul planificat străbate localitățile Techirghiol, Eforie, Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August. Noua autostradă aduce cu sine o perspectivă îmbucurătoare pentru dezvoltarea infrastructurii și facilitarea mobilității în zona litoralului românesc.
Noua autostradă planificată va avea un traseu nou
Traseul vechi către stațiunile de pe litoral va persista. Noua autostradă planificată va adopta un drum cu totul nou.
Iată câteva caracteristici tehnice ale Autostrăzii Litoralului:
- Lungimea traseului este de 30,59 km.
- Două benzi de circulație pe fiecare sens de mers.
- Un total de 31 de structuri, incluzând poduri, pasaje și viaducte, cu menționarea construcției unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră.
- Spații de servicii disponibile pe ambele părți ale autostrăzii.
- Parcări pe ambele sensuri de mers.
- Centru de Întreținere și Coordonare pentru asigurarea funcționării eficiente a autostrăzii.
- Cinci noduri rutiere strategice, respectiv la Cumpăna (km 2+600), la intersecția Autostrăzii Litoralului și a drumului de legătură (km 5+960), la conexiunea dintre drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960), la DN38 (km 11+000) și la 23 August (km 30+220).
CNAIR a avizat studiul de fezabilitate la finalul anului trecut
În luna decembrie a anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat aviz favorabil studiului de fezabilitate pentru proiectul „Autostrada Litoralului”. Această autostradă de mare viteză va avea plecare de pe A4. Ea va conecta stațiunile Eforie, Techirghiol, Tuzla, 23 August și Costinești, încheindu-se în dreptul stațiunii Olimp. Astfel, călătorii interesați să ajungă la destinații precum Mangalia sau Vama Veche vor avea la dispoziție DN39.
Această autostradă vine ca o soluție necesară, având în vedere că șoferii petrec ore întregi în trafic între Eforie și Costinești. În mod normal, acest traseu ar trebui parcurs în doar 20 de minute.
Teoretic, proiectul ar trebui să fie finalizat într-un interval de 36 de luni. Finanțarea acestuia este asigurată prin fonduri europene nerambursabile.