Într-o postare pe pagina personală de Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu le dă românilor o veste bună la început de an. Acesta a anunţat că Guvernul a aprobat, în cursul zilei de joi, ndicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău-Focşani.
În ceea ce privește valoarea acesteia, potrivit ministrului, proiectul se ridică la o valoare de 7,26 miliarde lei, inclusiv TVA, este finanţat prin PNRR şi este prevăzut în Master Planul de Transport General.
„Guvernul a aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii Buzău-Focşani! Proiectul in valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA) este finanţat prin PNRR şi este prevăzut în Master Planul de Transport General. Din acest moment intră în linie dreaptă lansarea în licitaţie a contractului pentru construirea celor 82,44 de km ai celui de al doilea segment al Autostrăzii Moldova(A7)”, a scris Sorin Grindeanu, joi pe Facebook.
Totodată, ministrul a mai explicat și faptul că autostrada ar urma să aibă patru loturi, care în total însumează 82.44 de kilometri.
„Parte a reţelei TEN T Centrală pe aliniamentul Giurgiu-Bucuresti-Ploieşti-Siret, autostrada Buzău-Focşani este formată din 4 loturi:
Lotul 1: (Buzău – Vadu Paşii) – 4,60 km
Lotul 2: (Vadu Paşii – Râmnicu Sărat) – 30,80 km
Lotul 3: (Râmnicu Sărat – Mândreşti Munteni) – 36, 10 km
Lotul 4: (Mândreşti Munteni – Focşani Nord) -10,94 km”, mai adaugă Sorin Grindeanu.
Cum va arăta noua autostradă
Totodată, în aceași postare, ministrul Transporturilor a adăugat că pe traseul autostrăzii Buzău – Focşani vor fi construite: – 6 noduri rutiere; – 23 de poduri pe autostradă; – 3 pasaje peste calea ferată; – 15 structuri peste autostradă; – Un Centru de Întreţinere şi Coordonare; – Un Centru de Informare şi Monitorizare; – 2 Parcări de scurtă durată; – 4 Spaţii de servicii.
Amintim faptul că în urmă cu doar câteva zile, Sorin Grideanu a anunțat construcția unei alte autostrăzi de interes național și internațional. Este vorba despre autostrada Timişoara – Moraviţa.
Despre acest subiect, ministrul preciza ă își dorește să existe primele contracte, astfel încât proiectul să intre în linie dreaptă și să nu mai fie întârziat. Totodată, Grindeanu a amintit că în momentul de față mai este în derulare un contract semnat în martie 2020 pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Acesta ar urma să fie finalizat la toamnă, urmând apoi proiectarea și execuția autostrăzii.
„Un proiect important este cel legat de autostrada Timişoara – Moraviţa. S-au făcut paşi importanţi, îmi doresc şi există primele contacte, nu e stabilită încă data, mi-aş dori să fie această întâlnire la Timişoara cu omologul sârb astfel încât ultimele semne de întrebare să fie înlăturate. Îmi doresc ca acest proiect să intre în linie dreaptă, să nu mai fie întârziat şi să existe un calendar clar.
În acest moment este în derulare un contract semnat în martie 2020 pentru elaboararea studiului de fezabilitate. Asta înseamnă că pe parcursul anului, în toamnă, ar trebui să se termine acest studiu de fezabilitate şi să intrăm la proiectare şi execuţie. E necesară o întâlnire cu partenerii sârbi pentru a elimina ultimele semne de întrebare care pot bloca acest proiect”, a declarat Sorin Grindeanu, vineri, la Timişoara.