Chiar de Ziua Unirii Principatelor, Sorin Grindeanu a transmis că documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos-Lețcani a fost trimisă către validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), marcând astfel începerea procedurilor pentru acest segment important al autostrăzii.
Sorin Grindeanu spune că valoarea estimată a contractului este de 5,5 miliarde de lei
Tronsonul Târgu Frumos-Lețcani va avea o lungime de 28,8 kilometri, iar valoarea estimată a contractului este de 5,5 miliarde de lei, fără TVA. Proiectul va fi finanțat prin Programul Transporturi 2021-2027 și include o durată totală de implementare de 46 de luni. Etapa de proiectare va dura 10 luni, urmată de 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Pe traseul acestui tronson vor fi realizate multiple structuri și facilități esențiale, cum ar fi:
- 19 poduri, dintre care unul cu o lungime impresionantă de 1130 de metri;
- două tuneluri;
- două noduri rutiere situate la Podul Iloaiei și Lețcani;
- două spații de servicii și două parcări pentru opriri de scurtă durată;
- un Centru de Întreținere și Coordonare.
De asemenea, un segment de 4 kilometri din tronson va funcționa ca variantă ocolitoare pentru localitatea ieșeană Podul Iloaiei, contribuind astfel la fluidizarea traficului în zonă.
„Contractul pentru construcția unui nou tronson al Autostrăzii Unirii (A8) intră în procedură de licitație! CNIR a transmis validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos-Lețcani (28,8 km).
După validarea documentației, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor și va fi publicat în SEAP anunțul pentru participarea la licitație. Contractul, cu o valoare maximă estimată de 5,5 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede construcția acestui nou tronson de autostradă în 46 de luni (10 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor)”, a scris Grindeanu pe Facebook.
Postarea realizată de ministrul Transporturilor poate fi vizualizată aici.
După validarea documentației de către ANAP, următorul pas va fi stabilirea termenului pentru depunerea ofertelor
După validarea documentației de către ANAP, următorul pas va fi stabilirea termenului pentru depunerea ofertelor, urmat de publicarea anunțului în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Aceste etape sunt esențiale pentru selectarea constructorului care va realiza acest tronson al autostrăzii.
Autostrada Unirii (A8) are un rol strategic în conectarea regiunilor istorice ale României, facilitând legătura dintre Moldova, Transilvania și restul țării. Dezvoltarea acestui proiect este așteptată de mult timp și reprezintă o prioritate pentru autorități, având în vedere impactul economic și social pe care îl va avea asupra regiunilor implicate.
Documentaţia a fost transmisă, spre validare, către ANAP
Documentaţia pentru proiectarea şi execuţia tronsonului II al secţiunii din Autostrada Unirii A8 Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni a fost transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP).
Acesta este ultimul pas înainte de lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.
„Tronsonul II al secţiunii din Autostrada Unirii A8 Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni a fost transmis, spre validare, către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP), acesta fiind ultimul pas înainte de lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor. Pentru tronsonul II, Târgu Frumos-Leţcani (28,8 km), Compania Naţională de Investiţii Rutiere a stabilit o valoare estimată a contractului de 5,5 miliarde lei (fără TVA) şi o durată de realizare de 46 de luni din care 10 luni pentru etapa de proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor”, a transmis CNIR.