Deschiderea a încă 32 km din A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent deschiderea circulației pe încă 32 de kilometri din Autostrada A7, între Buzău și Râmnicu Sărat, un pas important în dezvoltarea infrastructurii de transport din România.

Astfel, România ajunge la un total de 1.158 de kilometri de drum de mare viteză, incluzând autostrăzi și drumuri expres, în exploatare.

Grindeanu a făcut acest anunț printr-o postare pe Facebook, subliniind că, în prezent, circulația este posibilă pe o distanță de 43 de kilometri din A7, între Buzău și Focșani, datorită deschiderii, acum două săptămâni, a celor 11 kilometri ai lotului Mândrești Munteni – Focșani.

De asemenea, ministrul a precizat că până la finalul acestui an se vor deschide și peste 36 de kilometri între Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni, ceea ce va face posibilă circulația pe aproape toți cei 82 de kilometri ai secțiunii Buzău – Focșani din Autostrada A7.

Aceste progrese reprezintă un semnal pozitiv pentru infrastructura rutieră din România, accelerând conectivitatea între regiunile din țară și contribuind la creșterea mobilității și siguranței rutiere. În plus, finalizarea completă a autostrăzii A7 va sprijini dezvoltarea economică și turistică a regiunii Moldovei, facilitând accesul mai rapid către alte zone ale țării.

”A fost deschisă circulaţia pe încă 32 de km din A7 (Autostrada Moldovei), între Buzău şi Râmnicu Sărat! România ajunge astfel la 1.158 km de drum de mare viteză (autostradă şi drum expres) aflaţi în exploatare”, anunţă ministrul într-o postare pe Facebook.

Primii kilometri au fost dați în trafic la începutul lui noiembrie

La data de 7 noiembrie, ministrul Sorin Grindeanu anunța darea în circulație a primilor 11 kilometri ai Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei), construiți prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Aceștia fac parte din Tronsonul 4 al secțiunii Ploiești-Focșani, mai exact pe lotul Mândrești Munteni – Focșani, care are, pe lângă rolul de a facilita legătura între aceste două orașe, și funcția de Variantă Ocolitoare a Municipiului Focșani.

La momentul respectiv, ministrul Transporturilor spunea că această realizare marchează un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra mobilității și reducerii congestionării traficului din zona Focșaniului. În plus, este un exemplu concret de utilizare a fondurilor PNRR pentru modernizarea infrastructurii de transport.