O nouă companie de RCA în România. „Suntem gata să pornim vânzările”

RCA

SURSA FOTO: Facebook

Apare o nouă companie pe piața asigurărilor RCA din România. Eazy Asigurări va fi prima companie de pe piața locală care va vinde RCA doar online. Patronul companiei este cel care este și acţionar majoritar al firmei de pariuri Superbet.

O nouă companie de RCA în România

Eazy Asigurări, compania condusă de fondatorul și principalul acționar al Superbet, Sacha Dragic, va începe operațiunile până la sfârșitul lunii mai. Ea va fi prima firmă din România care va comercializa exclusiv asigurări RCA online, fie direct (prin intermediul propriului site web, urmat posibil de o aplicație dedicată), fie prin intermediul parteneriatelor cu brokerii care activează în domeniul comerțului electronic. Extinderea pe piețele internaționale reprezintă unul dintre obiectivele mai puțin cunoscute până acum ale Eazy Asigurări, conform economica.net.

”Suntem gata să pornim vânzările. La început vom activa doar pe piața RCA, dar în timp vrem să dezvoltăm și alte produse, în zona CASCO, locuințe și nu numai. Vrem să creăm un cadru general care se ne permită să lansăm oricând produse, să le testăm și, în cazul în care nu dau rezultatele așteptate, să le retragem fără mari eforturi. Nu mă refer aici la RCA, care este și va rămâne baza, ci la ceea ce ar putea urma”, a declarat, pentru Economica, Cristian Ionescu, directorul Eazy Asigurări.

Lansarea, planificată inițial pentru primul trimestru al acestui an, a fost amânată mai întâi pentru a finaliza procedurile referitoare la contractele de reasigurare, iar ulterior pentru a revizui toate procedurile și, mai ales, pentru a profita de modificarea sistemului de alocare a asiguraților cu risc ridicat implementată de către Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR).

Prețurile nu vor fi plafonate

Eazy a solicitat Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR) modificarea sistemului de alocare a asiguraților cu risc ridicat, astfel încât noile companii să nu fie obligate să preia aceste riscuri pentru o perioadă, având în vedere că aceste riscuri pot genera pierderi, dat fiind că aceste companii vin cu tarife sub prețul pieței. Acum două săptămâni, BAAR a luat decizia de a implementa modificările propuse de Eazy.

În plus, un avantaj distinctiv al Eazy Asigurări este absența plafonării prețurilor. Motivul este simplu: Eazy nu exista la data de 28 februarie 2023, iar Hotărârea de Guvern care impune plafonarea tarifelor stabilește că acestea sunt stabilite la nivelul maxim de vânzare, pentru fiecare segment de clienți și pentru fiecare companie în parte, la data de 28 februarie 2023.

Debutul Eazy ar putea marca o cotitură importantă pentru piața din România, cu condiția ca totul să decurgă conform planurilor, întrucât compania va fi prima societate de asigurări de tip insurtech din țară, într-un context internațional în care acest model este tot mai popular.