Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor (MT), Constantin Axinia, a anunţat la RFI, că o nouă companie feroviară ar putea lua fiinţă în România, companie care va avea vagoane compacte – de dormit, restaurant – şi care va face legătura între oraşele principale din ţară.

„Vor fi introduse în circulaţie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va apărea o societate de transport feroviar, numai cu vagoane de dormit şi cu vagoane restaurant, care vor face legătura între principalele oraşe din ţară, spre exemplu Timişoara cu Bucureştiul, Constanţa cu Iaşiul, Iaşiul cu Clujul”, a susţinut Constantin Axinia.

Potrivit reprezentantului Ministerului transporturilor, noua societate feroviară va fi înfiinţată până la sfârşitul lunii septembrie şi va desfăşura activităţi de turism. Axinia a precizat că preţurile societăţii vor fi „rezonabile”, la un nivel comparabil celor existente în prezent, sau chiar mai mici, pe unele rute.

„Societatea de turism feroviar se va afla în subordinea ministerului”, a declarat, pentru capital.ro, Constantin Axinia. Acesta nu a precizat însă numele viitoarei companii şi nici valoarea investiţiei.

Subsecretarul de stat precizează că durata călătoriilor va fi redusă, pentru că trenurile vor opri în mai puţine staţii.

„Timpul de circulaţie va fi mai mic, pentru că vor fi foarte puţine opriri. În momentul de faţă se lucrează pentru a se înfiinţa societatea, legislaţie, ordin de Hotărâre de Guvern şi aşa mai departe”, spune Constantin Axinia.

Investiţiile puţine, de vină pentru întârzierea trenurilor

Pe de altă parte, oficialul a anunţat că Ministerul Transporturilor vrea să îmbunătăţească modul de comunicare între CFR Călători şi pasageri, mai ales atunci când întârzie trenurile.

„Acum lucrăm la un proiect prin care vrem să dezvoltăm această relaţie cu publicul, mai ales în staţiile mari şi în trenurile de călători, mai ales personalul de tren va fi instruit, de a exista relaţia asta între personalul CFR şi călători, astfel încât să se poată da în orice moment informaţii referitor la starea liniei, la circulaţie sau la întârzieri”, precizează Axinia.

El pune întârzierea trenurilor de călători pe seama investiţiilor puţine în infrastructura feroviară.

Întârzieri „de vară”

În prezent, transportul feroviar de călători înregistrează întârzieri de sute de minute la unele trenuri, din cauza vitezei reduse impusă de temperaturile ridicate în timpul zilei. Cu toate acestea, întârzierile se menţin chiar şi noaptea, întrucât reducerea cu 20–30 km/h a vitezei de deplasare face ca trenurile vizate de această măsură să se suprapună peste orarul altor garnituri şi opresc, aşteptând la nodurile de cale ferată.

Potrivit Ministerului Transporturilor, în perioadele cu temperaturi ridicate, trenurile de călători circulă cu viteze maxime cuprinse între 60 şi 100 km/h, iar cele de marfă cu 50 până la 70 km/h.

„Reducerea vitezelor poate produce întârzieri în cirulaţia trenurilor”, anunţa ministerul de resort la jumătatea lunii iulie.