Se pare că România devine din ce în ce mai atractivă pentru producătorii de mașini. Potrivit unor surselor, o companie auto se află în prezent în negocieri cu autoritățile române pentru a putea începe demersurile producției de mașini.
Aceleași surse spun că producătorul respectiv ar dori ca fabrica să fie la Cluj, într-un parc industrial. Compania auto dorește să închirieze integral spațiul, care măsoară nu mai mult de 150 de hectare.
Investiţia ar porni de la câteva sute de milioane de euro şi ar putea să demareze într-un an sau doi, dacă firma, al cărui nume este ţinut secret deocamdată, pentru a nu compromite negocierile, va bate palma cu autorităţile din Cluj.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a evitat să dea numele companiei, dar a oferit alte detalii.
„Nu ţin secret pentru că aş fi eu secretuos, dar companiile mari pretind de fiecare dată discreţie şi sunt de acord să facă informaţiile publice abia atunci când se semnează o înţelegere”, a declarat Tişe.
Potrivit spuselor sale, investitorul s-a arătat interesat de un teren de 150 de hectare, mai precis de parcul industrial Tetarom 5 de situat la mai puţin de 15 kilometri de Cluj, în comuna Luna. Loculul nu a fost ales întâmplător, ci este unul strategic. De aici, investitorul ar avea acces imediat atât la autostradă, cât şi la Aeroportul Internaţional Cluj, ceea ce ar fi esenţial pentru exportul maşinilor sau a componentelor auto care ar putea fi fabricate în România.
România, dorită pentru industria auto
În România, principalele investiţii în industria auto au fost făcute de Renault şi Ford. Cele două companii uriaşe au investit miliarde la Mioveni, respectiv Craiova. În trecut, România a mai negociat şi cu alte companii importante din acest domeniu. Peugeot şi Mercedes sunt numai două dintre numele care au tatonat terenul şi au purtat negocieri importante cu autorităţile române.
Ultimii au fost cei de la Mercedes, în intervalul 2016-2018, care au ales însă să investească în Ungaria vecină, la Kecskemet, după ce negociaseră şi cu România şi Polonia. Atunci, România a pierdut din cauza infrastructurii precare o investiţie de peste 800 de milioane numai într-o primă fază, dar care ar fi atras în următorii ani alte investiţii uriaşe din partea partenerilor companiei auto.