O nouă fabrică imensă apare în România! Un mare gigant dă lovitura anului la nivel național

Sursă: Dreamstime

O mare companie din sectorul auto ar putea face o investiție majoră în zona Clujului. În următorii ani, compania ar putea să producă maşini în România. Investitorul ar vrea să închirieze integral un parc industrial de 150 de hectare. 

Potrivit unor surse, Skoda ar putea fi constructorul interesat de o inves­ti­ţie în România, la Cluj.

Gigantul german Volkswagen, care deţine Skoda, a mai vrut să investească în România în anii 2018-2019, însă la acea vre­me decizia iniţială a fost aceea de a investi în Turcia. VW a renunţat ulterior la Turcia pe fondul evoluţiei regiunii, iar pandemia din 2020 a scos din discuţie orice investiţie nouă.

Investiţia ar porni de la câteva sute de milioane de euro şi ar putea să demareze într-un an sau doi, dacă firma, al cărui nume este ţinut secret deocamdată, se va înțelege cu autorităţile din Cluj, potrivit ZF.ro.

Numele compamiei auto este ținut secret

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a evitat să dea numele companiei auto, dar a oferit alte detalii.

„Nu ţin secret pentru că aş fi eu secretuos, dar companiile mari pretind de fiecare dată discreţie şi sunt de acord să facă informaţiile publice abia atunci când se semnează o înţelegere”, a spus Alin Tişe.

Potrivit spuselor sale, investitorul s-a arătat interesat de un teren de 150 de hectare, mai precis de parcul industrial Tetarom 5 de situat la mai puţin de 15 kilometri de Cluj, în comuna Luna.

„Am avut o discuţie şi cu Primăria Luna şi credem că parcul va fi ocupat mai repede decât ne-am aşteptat”, a declarat Alin Tişe.

Clujul a fost conectat la autostrada A10

Clujul tocmai a fost conectat la infrastructura vest-europeană de autostrăzi prin A10 Sebeş-Turda  – există un singur tronson fără autostradă, în dreptul viitoarelor ecoducte pe A1 Deva-Orăştie, însă şi acestea vor fi construite în perioada următoare.

Totodată, orașul va fi legat de infrastructura vest-eu­ropeană şi pe o nouă cale ferată electrificată, pe care trenurile de marfă vor putea circula cu 120 km/h – Cluj-Oradea-Episcopia Bihor de 166 km, o investiţie de aproa­pe 1 miliard de euro în infrastructura feroviară prinsă în PNRR, astfel încât aceasta ar trebui să fie gata cel târziu în 2026 pentru a fi finanţată.

Adrian Sandu, secretar general ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România, a declarat, anul trecut, într-un interviu al ZF, faptul că investiţiile în infgrastructură vor creşte nivelul de competitivitate al României, iar pe măsură ce acestea se dezvoltă, logistica va deveni mai puţin costisitoare.