Suma maximă pe care o poate accesa o firmă este 50.000 de lei. Există o contribuție proprie de 10% a celor care aplică, deci grantul este nerambursabil în proporție de 90%, a explicat Laufer, în cadrul unei conferințe de lansare a programului.
Bugetul maxim eligibil este de 30.000 de lei pentru participări individuale la târguri și expoziții internaționale, 15.000 de lei maxim pentru participări individuale la misiuni economice în străinătate, 10.000 de lei pentru crearea identității vizuale a companiei, marcă, siglă, 10.000 de lei pentru site și aplicații pe mobil, 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajații lor, 10.000 de lei pentru analiză de piață și studii și 10.000 pentru alte activități.
Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, sumă care va crește la 20 de milioane în 2018, la 22 de milioane în 2019 și la 24 de milioane în 2020.
"În total, cu bugetul de 71 de milioane de lei, estimăm peste 1.600 de firme care să beneficieze de program, dar depinde de valoarea grantului. Anul acesta, la un buget de 5 milioane de lei, discutăm undeva la 150-200 de companii. Nu este puțin. Bugetul este mare, dacă ne uităm pe o perioadă de patru ani. E foarte important să lansăm programul anul acesta și să vedem care sunt nevoile, cum putem să perfecționăm pentru anul viitor. Este important atunci când lansezi un program să nu vii cu un buget foarte, foarte mare la început, mai ales când este vorba de un program sensibil din punctul meu de vedere, adică trebuie să înțelegem cum putem fi mai eficienți. Iar în acest sens bugetul pentru anul viitor va fi de patru ori mai mare", a arătat ministrul.
După lansarea înscrierilor, va urma o perioadă de maximum cinci zile lucrătoare pentru înscriere, după care o perioadă de 15 zile pentru evaluare, așa că firmele pot începe să facă cheltuieli eligibile cel mai târziu în luna septembrie. Principiul acordării finanțării este primul venit, primul servit.
"Programul constă în oferirea posibilității pentru companiile românești să se internaționalizeze. Asistăm la o piață care devine din ce în ce mai unitară, la nivel global. Din punctul meu de vedere, astăzi, când discutăm de un start-up sau de un nou business, trebuie să înțelegem că produsul trebuie să se adreseze pieței globale, aceasta este cheia. Programul de internaționalizare vine în sprijinul firmelor românești care doresc să aibă posibilitatea să participe în mod individual, aceasta este diferența între actualul program și alte programe de internaționalizare pe care le-am avut până în acest moment", a mai spus ministrul de resort.
La rândul său, Sterică Fudulea, secretar de stat în același minister, a explicat că o firmă se poate înscrie în fiecare an în acest program pentru a beneficia din nou de suma maximă de 50.000 de lei.