Conform producătorului nipon, noul Nissan Leaf este „cel mai avansat model electric destinat maselor”. Programat pentru lansare pe piața niponă în toamna acestui an, iar pentru cea europeană în ianuarie 2018, noul vehicul are un design mult evoluat, cu linii împrumutate de la actualul Micra, și oferă mai mult spațiu pentru pasageri. Constructorul anunță că motorul de 110 kW (150 CP) și pachetul de baterii Li-ion cu o capacitate de 40 kWh vor asigura o autonomie de 378 km cu o singură încărcare. Un alt avantaj al noului Leaf este timpul de încărcare al bateriilor care va fi de 16 ore pentru prizele de 3kW și de 8 ore pentru cele de 6 kW. În regim rapid, bateriile pot ajunge la 80% din putere în doar 40 de minute.
Pe lângă creșterea autonomiei și eficientizarea încărcării cei de la Nissan anunță și o avalanșă de noi tehnologii menite să asigure șoferului un condus cât mai plăcut și fără bătăi de cap. Astfel, noul Leaf are în dotare, printre altele, ProPILOT – sistem semiautonom de deplasare, ProPILOT Park – sistem automat de parcare fără intervenția șoferului și, mai ales, e-Pedal – echipament care poate accelera, frâna sau chiar opri vehiculul doar în funcție de presiunea exercitată de piciorul șoferului pe o singură pedală. În acest caz, pedala de frână mai are doar rolul de a ajuta șoferul să frâneze brusc în cazuri extreme.
Vândut în mai bine de 283.000 de unități de la momentul lansării primei generații în 2010, Nissan Leaf a reușit să rămână ani buni liderul absolut al pieței mondiale a mașinilor electrice. În prima jumătate a acestui an, pe piața europeană au fost vândute 10.961 de unități, fapt ce a asigurat modelului poziția a doua în clasament, după Renault Zoe. Deși nu se poate lăuda cu autonomia promisă de Tesla Model 3 sau Chevrolet Bolt, de exemplu, noul Leaf poate atrage clienții prin preț. Jurnaliștii americani – citând surse din cadrul rețelei de dealeri – anunță un preț de bază mai mic de 30.000 de dolari, cu circa 5.000 de dolari sub sumele cerute de Tesla și Chevrolet pentru modelele lor. Rămâne de văzut cu ce sumă va fi comercializat noul Nissan Leaf în Europa și cu cât va ajunge acesta pe piața din România, unde modelul este importat și comercializat de compania BADSI.