Atenţie maximă dacă te numeri printre clienţii acestei bănci! Află cum să eviţi să rămâi fără bani în cont!
Încercare de phishing printre clienţii UniCredit Bank
Miercuri, mai mulţi clienţi ai UniCredit Bank s-au trezit în căsuţa de e-mail cu un mesaj care părea să vină din partea acestei bănci şi prin care li se transmitea că s-a ordonat un transfer în favoarea lor, în baza facturilor detaliate într-un fișier anexat la e-mail.
Evident, este vorba despre o încercare de phishing, iar unitatea bancară îşi sfătuieşte toţi clienţii să nu dea curs unor astfel de mesaje şi să urmeze şapte paşi simpli, pentru a fi în siguranţă, transmite HotNews.ro.
Iată ce paşi trebuie să urmaţi de fiecare dată când primiţi un e-mail suspect!
- Expeditorul: verificați dacă recunoașteți expeditorul sau dacă mesajul provine de la un serviciu pe care îl utilizați. Atenție suplimentară la adresa de e-mail a expeditorului, întotdeauna!
- Numele afișat: verificați dacă este în concordanță cu adresa de e-mail afișată după el.
- Domeniul de e-mail al expeditorului: verificați dacă este legitim (este în concordanță cu compania/organizația expeditorului).
- Ortografia: greșelile de ortografie sunt comune în atacurile cibernetice, dar pe măsură ce tehnicile răufăcătorilor avansează aceste greșeli sunt mai greu de observat. De asemenea, în textele lungi și complexe greșelile de ortografie sunt greu de observat. Acordați atenție greșelilor de ortografie!
- Urgența: crearea sentimentului de urgență este printre cele mai comune lucruri întâlnite în atacurile cibernetice. Acest sentiment provoacă panică și poate face utilizatorul să nu reacționeze cu vigilență. Nu acționați impulsiv!
- Link-urile: redirecționarea către alte pagini externe este o tactică frecventă, link-ul pare legitim, dar este doar mascat ca fiind sigur. Faceți-vă un obicei din a pune mai întâi cursorul mouse-ului deasupra link-urilor, pentru a vedea adresa din spate, fără a face click!
- URL-ul: verificați că domeniul este legitim (în concordanță cu compania/organizația trimițătorului).