Germania va impune limită de viteză pe autostrăzi?
Germania va impune limită de viteză pe autostrăzi? Germania continuă să fie una dintre puținele țări din lume care nu impune o limită generală de viteză pe autostrăzi, însă acest statut ar putea să se schimbe.
Discuțiile despre introducerea unei limite de viteză au revenit periodic în prim-plan. Pe lângă argumentele legate de protecția mediului, experții subliniază și posibilele economii financiare pe care o astfel de măsură le-ar putea genera.
Conform unui sondaj realizat de institutul Forsa, 57% dintre cetățenii germani se declară de acord cu impunerea unei limite de viteză pe autostrăzile din Germania. Deși acest procent este mai mic comparativ cu sondajele anterioare, susținerea rămâne considerabilă.
Nu doar publicul larg, ci și sindicatele polițiștilor și diverse personalități publice, inclusiv piloți de curse, susțin introducerea unei astfel de măsuri.
Motivele pentru care se ia în considerare o astfel de măsură
Unul dintre principalele motive invocate în sprijinul acestei măsuri este impactul economic.
Potrivit studiilor realizate de cercetători în domeniul mobilității, cum ar fi Stefan Gössling de la Universitatea Linné din Suedia, o limită de viteză de 130 km/h ar putea genera economii de până la 950 de milioane de euro pe an, prin reducerea consumului de combustibil, scăderea numărului de accidente și diminuarea costurilor de întreținere a infrastructurii.

Un alt aspect important este protecția mediului. Conform Agenției Germane de Mediu (UBA), impunerea unei limite de viteză ar duce la economisirea a milioane de tone de emisii de CO₂ pe an. În plus, ar contribui la reducerea poluării cu particule fine și oxizi de azot, ceea ce ar îmbunătăți calitatea aerului.
Pe de altă parte, ADAC (Automobil Clubul German) subliniază că nu există o corelație directă între absența unei limite de viteză și rata accidentelor rutiere, menționând că autostrăzile din Germania rămân printre cele mai sigure drumuri din țară.
Este încă incert dacă această propunere va fi implementată, însă dezbaterea este activă și există posibilitatea ca, în următoarele săptămâni, să apară noi evoluții în această privință.
Lege pentru șoferi începând cu iunie 2025
Amintim că în mai multe țări europene, o nouă limită de viteză va fi impusă, cu o diferență de 20 km/h, printr-o lege care va intra în vigoare pentru șoferi în iunie 2025.
Creșterea limitei de viteză la 150 km/h reprezintă un risc calculat, iar autoritățile locale vor monitoriza cu atenție efectele acestei măsuri asupra traficului, accidentelor și mediului. Totuși, întrebarea rămâne: care țară europeană va decide să își asume acest pas semnificativ?
În ceea ce privește siguranța rutieră, studiile arată că viteza excesivă este un factor determinant în producerea accidentelor grave.
În ceea ce privește reducerea emisiilor, o viteză mai mică contribuie la un consum mai eficient de combustibil și la scăderea poluării.
Fluidizarea traficului – În mod surprinzător, reducerea vitezei poate duce la o circulație mai lină și la scăderea blocajelor rutiere. Mai multe puteți citi aici.