Ieri, PSA Peugeot Citroen a anunţat deprecierea activelor sale cu 4,1 miliarde de euro din cauza crizei de pe piaţa auto europeană, ceea ce a dat naştere la speculaţii că statul francez ar putea interveni în sprijinul constructorului auto. ‘Preluarea unei participaţii la această companie nu se află pe agendă deoarece PSA nu a cerut-o’, a declarat presei Jean-Marc Ayrault. ‘Avem un instrument, Fondul suveran de investiţii al Franţei (FSI), care, dacă va fi nevoie, ar putea prelua o participaţie. Însă, în prezent, această opţiune nu este analizată’, a adăugat premierul francez.
De asemenea, un purtător de cuvânt de la FSI al Franţei a confirmat că instituţia nu lucrează la niciun plan vizând o investiţie în Peugeot.
Spre deosebire de rivala sa Renault, firmă naţionalizată după cel de-al Doilea Război Mondial şi la care guvenul francez deţine în prezent 15% din acţiuni, Peugeot a rămas o companie privată, în care un pachet de 25% din acţiuni este deţinut de familia Peugeot.
Statul francez a venit deja în sprijinul PSA Peugeot Citroen, în toamna anului trecut, când i-a acordat o garanţie de şapte miliarde de euro pe trei ani.
La fel ca şi alţi producători auto, PSA Peugeot Citroen a fost afectat de scăderea vânzărilor pe pieţele lovite de austeritate din Europa. Ca urmare, PSA a anunţat că va elimina 10.000 de locuri de muncă şi va închide o uzină din Franţa.
Sursa: Agerpres