Potrivit unui proiect al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), de modificare a legislaţiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere, se propune un nivel de şase euro pentru o perioadă de valabilitate a rovinietei de 10 zile. În cazul vehiculelor de transport marfă de până la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile şi 12 luni se majorează de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 de euro la 100 euro, însă scad pentru intervalul de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.

Pentru vehiculele de transport marfă de 3,5 – 7,5 tone sau de transport persoane cu 9 – 23 de locuri pe scaune, rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, faţă de 4 euro în prezent. Taxa se va diminua de la 52 de euro la 50 de euro, pentru 30 de zile, dar va urca de la 320 de euro la 500 de euro pentru 12 luni.
În ceea ce priveşte vehiculele de transport marfă de 7,5 – 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe o zi creşte de la 7 la 11 euro şi scade de la 35 euro la 30 euro, în cazul achitării pe şapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorată de la 560 euro la 600 euro.

În cazul vehiculelor de transport marfă de peste 12 tone cu până la trei axe, rovinieta pe zi creşte de la 9 la 11 euro, scade la cea de 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) şi 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) şi rămâne la valoarea actuală cea la 12 luni (720 euro).

Pentru vehiculele de transport marfă de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi rămân la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro, iar pentru 12 luni acestea coboară de la 1.210 euro la 900 euro.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului de ordonanţă de urgenţă, va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, în cazul vehiculelor de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Conform documentului citat, va fi majorat nivelul tarifelor aplicate în cazul autovehiculelor şi a vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone, în cazul acestora nivelul existent înregistrând cele mai mici valori din Uniunea Europeană.

În plus, proiectul de ordonanţă va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv în transportul public local de persoane pe raza teritorial – administrativă a unei localităţi.

Conform notei de fundamentare, va fi reglementat ca, prin excepţie de la prevederile OG nr. 2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulaţia fără rovinietă valabilă se fac venit integral la bugetul de stat.

De asemenea, vor fi eliminate prevederile privind sancţiunile aplicabile în cazul falsificării rovinietei, deoarece acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.

Sursa: Agerpres