Primul SUV compact al Dacia, Bigster, ce ar urma să fie lansat în 2025 ar putea fi produs în România, la fabrica de la Mioveni. Următorul pas pentru producătorul Dacia este însă să-și alinieze gama de motoare pentru noile norme Euro 7.
Miza uzinei Dacia de la Mioveni este aceea de a atrage în producţie viitorul Bigster, primul SUV compact al gamei constructorului autohton care va fi lansat în 2025. Până atunci capacitatea rămâne afectată de lipsa componentelor electronice.
„Tot sistemul de producţie pentru această decadă este în discuţie. Totul era clar la final de 2021, au mai intervenit factori geopolitici şi decizia finală nu s-a luat, dar este foarte posibil să fie produs în România. Din punctul de vedere al ingineriei el este deja în România“, a declarat Mihai Bordeanu, directorul general al Automobile Dacia, ZF, citat de Mediafax.
Bister ar putea fi produs la Mioveni
Bigster a fost prezentat în ianuarie 2021 ca parte a proiectului Renaulution al lui Luca de Meo, pentru relansarea Grupului Renault şi face parte din urcarea în gamă atât a Renault cât şi Dacia dinspre clasa mică, spre segmentul compact.
Următorul pas îl reprezintă alinierea gamei la normele Euro 7, care vor intra teoretic în vigoare în 2025, dar pentru care nu există încă date exacte, ci doar estimări.
„Avem câteva direcţii pentru Euro 7 şi vom respecta normele de poluare, dar cifrele oficiale nu le avem în acest moment. Noi avem acces la tehnologiile Renault şi acest lucru ne ajută. Noi puteam lansa un model Dacia hibrid mult mai repede, dar am decis să îl lansăm în primul trimestru din 2023 şi va fi full-hybrid. Vom avea toată gama electrică la Dacia, dar nu ştim dacă viitorul model din 2026 va fi produs în România“, a explicat Mihai Bordeanu.
Criza semiconductorilor a redus producția în 2021
Anul trecut Dacia a pierdut producţie în valoare de 1,3 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA din cauza opririlor de producţie cauzate de criza microcipurilor, potrivit estimărilor ZF.
„Din cauza problemei componentelor electronice, Dacia a pierdut anul trecut 48 de zile de producţie şi 90.000 de maşini. Anul acesta este departe de a se rezolva situaţia. Se rezolvă ceva şi apare o altă problemă în altă parte. Situaţia este un mix de cauze – probleme de semiconductori, criză geopolitică, pandemia de COVID-19 care iar loveşte în Asia de Sud-Est. Totul pe fondul crizei cronice. Noi nu o vedem finalizată anul acesta. Ne-am obişnuit însă, avem un mod de lucru şi încercăm să optimizăm. Dar nu avem un orizont de ieşire din această situaţie“, a spus Mihai Bordeanu.