Mitsubishi Motors se alătură alianței Honda-Nissan

Compania japoneză Mitsubishi Motors este pe cale să se alăture alianței dintre Honda Motor și Nissan Motor, ceea ce va duce la formarea unui grup auto cu vânzări combinate de peste opt milioane de vehicule anual, conform unei informații publicate de Nikkei și transmise de Reuters.

Nissan, care deține o participație de 34% în Mitsubishi Motors, va colabora cu Honda și Mitsubishi pentru a finaliza detaliile parteneriatului. Cele trei companii intenționează să standardizeze software-ul care controlează vehiculele lor, conform Nikkei.

Reprezentanții Mitsubishi Motors nu au oferit comentarii, iar oficialii Nissan și Honda nu au fost disponibili imediat pentru declarații.

Anunțul vine în contextul în care Nissan, al treilea mare producător auto din Japonia, și-a redus previziunile anuale din cauza scăderii cotei de piață în Statele Unite și China, care au reprezentat jumătate din vânzările sale globale în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024.

Reducere de costuri şi front comun împotriva concurenţei strânse de pe piaţa electricelor

Colaborarea ar putea ajuta producătorii auto japonezi să reducă costurile și să facă față concurenței acerbe de pe piața vehiculelor electrice, dominată de companii precum BYD și Tesla.

În China, cea mai mare piață auto mondială, companiile japoneze aveau anterior o prezență puternică, dar producătorii auto chinezi au avansat rapid pe segmentul vehiculelor electrice și au înregistrat vânzări masive.

În martie, Nissan și Honda au anunțat că vor colabora la dezvoltarea vehiculelor electrice și a altor tehnologii avansate pentru a reduce costurile și a îmbunătăți competitivitatea, într-un sector în care producătorii auto japonezi au rămas în urmă.

Potenţialul parteneriat cu Honda semnalează o schimbare de strategie pentru Nissan în segmentul vehiculelor electrice, care anterior se concentra pe colaborarea cu partenerii de alianță Renault și Mitsubishi Motors Corp.

În 2023, Nissan a decis să investească în divizia de vehicule electrice a Renault, Ampere, dar în ianuarie producătorul auto francez a anulat planurile de listare a Ampere din cauza condițiilor nefavorabile de pe piață.

Honda, cunoscută pentru reticența sa tradițională la parteneriate, dezvoltă vehicule electrice în colaborare cu Sony Group Corp și General Motors Co.