O nouă metodă înșelătorie prin telefon! O bătrână a pierdut aproape 60.000 de dolari

inselatorie telefon

SURSA FOTO: Dreamstime

O nouă metodă înșelătorie prin telefon. Oamenii sunt vizați de o nouă metodă de înșelătorie prin telefon, practicată de escroci care pretind că sunt reprezentanți ai unei instituții bancare.

Kim Stevens, o bătrână care locuiește într-o pensiune mică din Londra. Ea a pierdut aproape 60.000 de dolari din cauza unei escrocherii prin telefon.

„Am fost pusă într-o situație foarte dificilă”, a povestit Stevens jurnaliștilor de la CTV News.

O nouă înșelătorie prin telefon. „Acesta a fost începutul coșmarului meu”

Cum decurge noua înșelătorie prin telefon? Necazul ei a început cu un apel telefonic, la 2 noiembrie 2023, de la cineva despre care credea că este un reprezentant al cardului de credit VISA. Persoana a întrebat-o dacă a cumpărat anumite articole în California.

Când i-a spus apelantului că nu a făcut-o, acesta i-a spus că îi va transfera legătura de departamentul fraude.

„Acesta a fost începutul coșmarului meu”, a povestit ea.

Femeii i s-a spus că contul ei a fost compromis. A adăugat că pentru a remedia problema, apelantul are nevoie de informațiile ei personale.  Fără a se conecta la contul ei online din „motive de securitate”.

„Am fost de acord, crezând că am de-a face cu un investigator antifraudă”, a spus ea.

SURSA FOTO: Dreamstime

Aproape 60.000 de dolari s-au evaporat din cont

În următoarele zile, escrocul i-a cerut femeii să retragă numerar pentru a ajuta la investigație, promițând că banii vor fi reintroduși în cont.

A fost nevoie de aproape două săptămâni pentru a-și da seama că numerarul – aproape 59.000 de dolari – s-a evaporat din linia ei de credit.

Stevens a contactat poliția, organizațiile antifraudă și banca sa în momentul în care și-a dat seama ce s-a întâmplat.

„Nu sunt foarte sigură ce voi face pentru a rezolva asta”, a spus ea. „Va avea un impact asupra mea pe tot parcursul vieții”, a spus, printre lacrimi, femeia.

Considerând că Banca din Montreal, unde avea contul, ar fi trebuit să observe tranzacțiile neobișnuite, Stevens susține că instituția bancară ar trebui să își asume o anumită responsabilitate pentru banii pierduți.

Vecina ei, Sally Stenabaugh încearcă să o ajute acum, prin diferite donații de la apropiați.

”Nu vreau ca altcineva să fie în această situație. Dacă pot salva o persoană de la acest scenariu, voi face tot ce pot”, spune ea.

Una din cinci persoane a fost victima unei escrocherii, în ultimii trei ani

În 2022, guvernul de la Londra a estimat că 40% dintre toți utilizatorii de telefonie mobilă din țară au primit un apel sau un mesaj suspect în intervalul numai din august până în octombrie. Pentru utilizatorii de telefonie fixă ​​din același interval de timp, această cifră a fost de 53 la sută.

Acest lucru contribuie semnificativ la fraudă, care reprezintă 41% din criminalitatea estimată în Anglia și Țara Galilor, spune Ministerul de Interne.

Oficiul pentru Statistică Națională estimează că doar 14% din cazurile totale de fraudă sunt raportate autorităților și că aproape una din cinci persoane a fost victima unei escrocherii, în ultimii trei ani.