O nouă metodă înșelătorie prin telefon. Oamenii sunt vizați de o nouă metodă de înșelătorie prin telefon, practicată de escroci care pretind că sunt reprezentanți ai unei instituții bancare.
Kim Stevens, o bătrână care locuiește într-o pensiune mică din Londra. Ea a pierdut aproape 60.000 de dolari din cauza unei escrocherii prin telefon.
„Am fost pusă într-o situație foarte dificilă”, a povestit Stevens jurnaliștilor de la CTV News.
O nouă înșelătorie prin telefon. „Acesta a fost începutul coșmarului meu”
Cum decurge noua înșelătorie prin telefon? Necazul ei a început cu un apel telefonic, la 2 noiembrie 2023, de la cineva despre care credea că este un reprezentant al cardului de credit VISA. Persoana a întrebat-o dacă a cumpărat anumite articole în California.
Când i-a spus apelantului că nu a făcut-o, acesta i-a spus că îi va transfera legătura de departamentul fraude.
„Acesta a fost începutul coșmarului meu”, a povestit ea.
Femeii i s-a spus că contul ei a fost compromis. A adăugat că pentru a remedia problema, apelantul are nevoie de informațiile ei personale. Fără a se conecta la contul ei online din „motive de securitate”.
„Am fost de acord, crezând că am de-a face cu un investigator antifraudă”, a spus ea.
Aproape 60.000 de dolari s-au evaporat din cont
În următoarele zile, escrocul i-a cerut femeii să retragă numerar pentru a ajuta la investigație, promițând că banii vor fi reintroduși în cont.
A fost nevoie de aproape două săptămâni pentru a-și da seama că numerarul – aproape 59.000 de dolari – s-a evaporat din linia ei de credit.
Stevens a contactat poliția, organizațiile antifraudă și banca sa în momentul în care și-a dat seama ce s-a întâmplat.
„Nu sunt foarte sigură ce voi face pentru a rezolva asta”, a spus ea. „Va avea un impact asupra mea pe tot parcursul vieții”, a spus, printre lacrimi, femeia.
Considerând că Banca din Montreal, unde avea contul, ar fi trebuit să observe tranzacțiile neobișnuite, Stevens susține că instituția bancară ar trebui să își asume o anumită responsabilitate pentru banii pierduți.
Vecina ei, Sally Stenabaugh încearcă să o ajute acum, prin diferite donații de la apropiați.
”Nu vreau ca altcineva să fie în această situație. Dacă pot salva o persoană de la acest scenariu, voi face tot ce pot”, spune ea.
Una din cinci persoane a fost victima unei escrocherii, în ultimii trei ani
În 2022, guvernul de la Londra a estimat că 40% dintre toți utilizatorii de telefonie mobilă din țară au primit un apel sau un mesaj suspect în intervalul numai din august până în octombrie. Pentru utilizatorii de telefonie fixă din același interval de timp, această cifră a fost de 53 la sută.
Acest lucru contribuie semnificativ la fraudă, care reprezintă 41% din criminalitatea estimată în Anglia și Țara Galilor, spune Ministerul de Interne.
Oficiul pentru Statistică Națională estimează că doar 14% din cazurile totale de fraudă sunt raportate autorităților și că aproape una din cinci persoane a fost victima unei escrocherii, în ultimii trei ani.