Ecosistemul aplicațiilor mobile a cunoscut recent o creștere explozivă în condițiile în care utilizatorii s-au îngrămădit în magazinele de aplicații de pe dispozitivele lor mobile. Potențialul acestui domeniu este încă uriaș, existând o grămadă de bani în joc. Analiștii de la ABI Research estimează că veniturile pieței aplicațiilor mobile vor atinge 46 miliarde dolari până în 2016, de la 8,5 miliarde euro în 2011, transmite Business Insider.
Potrivit unei cercetări a celor de la Distimo asupra iPhone App Store, în luna mai, pentru utilizatorii din SUA, Business Insider subliniază faptul că pentru a intra în top 10, o aplicație gratuită trebuie să atingă 70.000 de descărcări, iar o aplicație plătită trebuie să fie descărcată în medie de 4.000 ori.
Chiar și pentru top 50 cifrele sunt impresionante, aplicațiile gratuite având nevoie de 23.000 de donwload-uri, iar cele plătite de 950 de descărcări.
Totodată, pentru a ajunge în top 10 în materie de venituri, un dezvoltator trebuie să aibă încasări de peste 47.000 dolari pe lună, iar pentru a pătrunde în top 50 să genereze venituri de 12.000 dolari pe lună.
Pentru a avea idee de volumul impresionant de descărcări din acest domeniu, cei de la Fisku au analizat primele 200 de aplicații gratuite din iPhone App Store la nivelul utilizatorilor din SUA și au observat că acestea au generat în luna mai 6 milioane de descărcări, în creștere puternică de la 4,5 milioane în mai 2012.
Cele mai mari creșteri în domeniul aplicațiilor mobile le revin iOS App Store al Apple și piețelor de aplicații pentru Android, conduse de Google Play.
În prezent există aproape 900.000 aplicații iOS disponibile și aproape 800.000 de aplicații Android.
Provocările viitoare
Numai că piețele de aplicații sunt pe cale să devină incredibil de competitive. Asta înseamnă că multe companii și dezvoltatori de aplicații investesc încă în aplicații doar pentru a le vedea pierdute în “mlaștină” – acestea fiind dubioase, neîngrijite și încărcate.
Din perspectiva consumatorului, piețele de aplicații sunt greu de navigat. Căutarea de aplicații este încă într-un stadiu primitiv. Magazinele de aplicații (app stores) sunt încă zgârcite cu tehnologiile care să pună cele mai relevante aplicații la îndemână.
Într-un nou raport al BI Intelligence, este examinată dificultatea actuală de navigare într-un magazin de aplicații, sunt analizate cele mai bune soluții pentru ca aplicațiile să obțină un rating bun și sunt detaliate cele mai importante considerații pentru un proprietar de aplicație – incluzând perspectivele consumatorului, stabilirea tarifului pentru o aplicație, promovarea aplicației și optimizarea magazinului de aplicații – ceea ce ar putea impact ca o aplicație să rămână vizibilă în app store.