Piaţa auto din China este cea mai importantă la nivel global, în acest moment. Chinezii nu au putut scăpa de impactul pandemiei de coronavirus, iar asta s-a reflectat în cifrele de producţie şi de vânzări.
China este cea mai mare piaţă auto la nivel mondial şi, în mod evident, a fost şi ea afectată de criza generată de pandemie. Scăderea a fost însă una mai mică faţă de cele înregistrate în alte ţări.
Totuşi, declinul este unul care continuă să se repete pentru al treilea an consecutiv, indică datele oficiale. Tendinţa de electrificare a parcului auto a continuat însă şi în 2020, când s-a înregistrat o creştere de doua cifre pe acest segment.
În China s-au cumpărat 25,31 milioane de vehicule în anul care s-a încheiat
Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a prezentat datele care indică un nou declin în 2020. Vânzările de vehicule în China au scăzut cu 1,9% anul trecut, la 25,31 milioane de unităţi. Totul vine pe fondul crizei provocate de pandemia de COVID-19, transmit Xinhua şi Reuters.
2020 reprezintă al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor de vehicule în China.
Livrările de autoturisme au încheiat şi ele anul pe minus, înregistrând un declin de 6%. Livrările de vehicule comerciale (care includ camioanele şi autobuzele) au urcat cu 19%. Această creştere a venit pe fondul înăspririi reglementărilor privind emisiile şi al investiţiilor în infrastructură.
Veşti bune de pe piaţa automobilelor verzi
Vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 11%, la 1,37 milioane de unităţi, iar pentru acest an CAAM se aşteaptă la livrări de 1,80 milioane de unităţi.
Autorităţile de la Beijing vor ca automobile electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.
În 2020, China a produs 25,23 milioane de automobile, în scădere cu 2% faţă de 2019.
Care sunt estimările pentru viitor?
În condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, redresarea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020, a previzionat CAAM.
China este singura economie majoră care se estimează că a înregistrat creştere anul trecut. FMI se aşteaptă ca a doua economie mondială să raporteze un avans de 1,9% în 2020 şi de 7,9% în 2021.
China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.