O nouă taxă se va elimina din România. Ministerul Justiției, sub conducerea Alinei Gorghiu, a lansat un proiect de Ordin ce vizează completarea Normelor privind tarifele de onorarii pentru serviciile notariale. Această inițiativă are ca scop oferirea de sprijin real cetățenilor care au fost afectați de calamitatea recentă.
O nouă taxă se va elimina din România
În cadrul acestui proiect, a fost introdusă o dispoziție importantă care prevede scutirea completă de la plata onorariilor pentru persoanele care solicită reconstituirea actelor distruse în urma unor calamități naturale. Aceasta include și eliberarea de copii legalizate, duplicate sau copii din arhivă ale acestor acte.
„A fost publicat proiectul de Ordin al ministrei justiției, doamna Alina Gorghiu, pentru completarea Normelor privind tarifele de onorarii minimale pentru serviciile prestate de notarii publici.
A fost introdusă o nouă dispoziție, în sensul scutirii de la plata onorariilor a persoanelor care solicită reconstituirea actelor distruse de o calamitate sau eliberarea de copii legalizate, duplicate ori copii din arhivă ale unor astfel de acte”, comunică Ministerul Justiției pe Facebook.
Contextul calamităților naturale
Luna septembrie 2024 a adus în România evenimente meteorologice extreme, care au avut un impact devastator asupra mai multor comunități. Această situație a condus la distrugerea documentelor notariale, atât în arhivele birourilor notariale, cât și în posesia cetățenilor.
„A fost avut în vedere contextul evenimentelor meteorologice extreme din luna septembrie 2024 în România și efectele deosebit de grave produse asupra comunităților din zonele afectate.
Printre acestea se numără și distrugerea documentelor notariale aflate în arhiva birourilor notariale ori în posesia persoanelor afectate”, mai menționează reprezentanții ministerului.
Necesitatea măsurilor de sprijin
Având în vedere gravitatea acestor evenimente, reglementarea unei măsuri de sprijin pentru cei afectați a devenit esențială. Proiectul Ministerului Justiției își propune astfel să faciliteze procesul de reconstituire a actelor pentru persoanele afectate, asigurându-se că acestea nu sunt împovărate de costuri suplimentare.
„În această situație, era necesară reglementarea unei măsuri de sprijin pentru cetățenii care se află în asemenea situații”, mai transmite instituția.
Modalități de participare a cetățenilor
Cetățenii sunt invitați să contribuie cu propuneri, sugestii sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ. Comentariile pot fi trimise în termen de 10 zile calendaristice, în scris, la adresa Ministerului Justiției sau prin intermediul unei adrese de e-mail dedicată, dsc@just.ro.