S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, joi, că s-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor. Este vorba despre același constructor turc deoarece decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) din 9 septembrie 2024 a fost menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din 25 octombrie, confirmând astfel rezultatul anunțat inițial de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA). Finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027). Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor apărea noi contestații.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie realizată în 30 de luni (6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție).
Noua variantă ocolitoare va fi integrată în Centura Municipiului Timișoara, incluzând construcția unui pasaj peste DN59A și CFR 100, cu o lungime totală de 750 de metri, a unui pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m), a unui pod peste râul Bega și rezervoarele de nămol (450 m) și a patru noduri rutiere la diverse intersecții.
„Vești bune pentru Timișoara! S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor!
Vorbim de același constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR”, a scris oficialul român pe Facebook.
Lucrările la Varianta de Ocolire Arad Est avansează
De altfel, reprezentanții DRDP Timișoara au informat că lucrările la Varianta de Ocolire Arad Est avansează. Echipele antreprenorului PORR Construct și ale subcontractorilor sunt împărțite pe diverse tipuri de lucrări.
La sfârșitul lunii octombrie, stadiul fizic al șantierului este de aproximativ 87%. Pe lângă lucrările de drum, care includ amenajarea intersecțiilor, realizarea straturilor rutiere de fundație din balast stabilizat cu lianți hidraulici, așternerea mixturilor asfaltice și montarea dispozitivelor pentru colectarea și evacuarea apelor pluviale, continuă și lucrările la structuri.
Pasajul peste calea ferată are un stadiu de execuție de aproximativ 95%, iar podul peste râul Mureș este finalizat în proporție de circa 93%. Principalele lucrări la aceste structuri includ betonarea plăcii de suprabetonare pe deschiderea tablierului cu grinzi metalice, aplicarea hidroizolației și a protecției hidroizolației, montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație și a parapetelor rutiere și pietonale.
Au fost demarate lucrările pentru siguranța traficului, prin montarea parapetelor rutiere și aplicarea marcajelor rutiere. Sistemul de iluminat este în curs de instalare. Au fost finalizate și relocările rețelelor LEA 400 KV și LEA 220 KV, precum și relocarea conductelor aparținând Transgaz Mediaș.
În paralel, se lucrează la amenajarea pistei de biciclete, cu o lungime de 7,2 km, și la drumurile colectoare. Termenul de finalizare a contractului pentru cei 11 km ai Variantei de Ocolire Arad Est este stabilit pentru luna ianuarie 2025. DRDP Timișoara supervizează această investiție lansată de Consiliul Județean Arad în parteneriat cu CNAIR.