Așa cum Capital estima încă din primăvară, un nou mod de taxare al poluării provenite de la autovehicule se află în lucru la Guvern. "Lucrăm la o nouă variantă de taxă de timbru. Avem un grup de lucru şi sper ca, până în toamnă, când reintrăm în activitatea intensă pe domeniul acesta, să venim cu o variantă care sper să fie mai echitabilă pentru toată lumea şi inclusiv pentru principiul 'poluatorul plăteşte', care e de fapt fundamentul unei astfel de taxe", a spus Palmer.
Conform unui comunicat din 13 iunie, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a luat act de Decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, cu referire la prevederile OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, iar în acest context a fost constituit un grup de lucru care analizează eventuala modificare a legislaţiei existente, în concordanţă cu reglementările naţionale şi europene în vigoare.
''Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a luat act de Decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, cu referire la prevederile OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. În fapt, conform Deciziei, CJUE declară că nu se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe autovehicule care se aplică autovehiculelor rulate importate cu ocazia primei lor înmatriculări în acest stat membru şi autovehiculelor deja înmatriculate în statul membru respectiv cu ocazia primei transcrieri în acelaşi stat a dreptului de proprietate asupra acestora din urmă. Totodată, Curtea se opune ca statul membru respectiv să scutească de această taxă autovehiculele deja înmatriculate pentru care a fost plătită, dar nu a fost restituită o taxă în vigoare anterior declarată incompatibilă cu dreptul Uniunii'', menţionează sursa citată.
Citește și: Ne paște o taxă pe poluare anuală pentru toate vehiculele