În ciuda faptului că evoluția pieței auto din ultimele luni – în creștere accelerată pe segmentul mașinilor noi și în scădere pe cel al vehiculelor de ocaziie – a demonstrat că nu e nevoie de taxă pe poluare pentru a opri îmbătrânirea parcului auto și poluarea, oficialii din Guvern se pregătesc să anunțe o nouă variantă a taxei pe poluare. Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalităţii care va înlocui taxa auto îşi va încheia activitatea până la finele anului şi va prezenta o variantă finală, a declarat astăzi ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu. „Nu vom vorbi despre nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte”, a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.
Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.
Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
E oficial: Până la finalul anului vom avea, din nou, taxă auto
31 iulie 2018, 19:06
Ultima modificare în 1 august 2018, 06:31
Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat astăzi, în privința taxei pe poluare că „până la finele acestui an, Grupul de lucru va prezenta o variantă finală. Cel care poluează să plătească o penalitate”. Prin urmare, este foarte posibil ca, din 2019, posesorii de mașini să fie nevoiți să plătească din nou pentru utilizarea mașinilor proprii.
Etichete: gavrilescu,
Graţiela Gavrilescu,
mediu,
taxă,
taxa de mediu,
taxa poluare
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Acesta este Iron Man cu roți, un SUV inspirat din costumul celebrului erou de benzi desenate și film
- AUTO: Un nou LIDER mondial. Toyota și Volkswagen au fost depășite
- Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa A sedan
- Cum păcălesc bucureștenii autoritățile pentru a nu li se ridica mașinile
- Fostul director general al Fiat Chrysler a decedat
- „il Dottore” Marchionne lasă grupul Fiat Chrysler pe mâna celui care a crescut vânzările Jeep de patru ori
- Un german a costruit o mașină pentru că nu o găsea pe cea dorită. Acum a devenit unul dintre cele mai apreciate branduri din lume
- Constructorul care produce cele mai sigure maşini din lume mizează pe un nou record
- Încă două mașini de cinci stele la testele de siguranță la impact
- Jean-Philippe Parain (BMW): „Impunerea de noi taxe pe comerț va fi în detrimentul tuturor țărilor, inclusiv al SUA”