O parte din Mercedes vine de la poalele Tampeir

interior din lemn pentru masinile Mercedes.La jumatatea anului 1995, Fritz Draexlmaier Sr. murea in Bavaria de Jos, la doar doua luni dupa ce implinise 80 de ani. Doi ani mai devreme, el acceptase ideea ca firma pe care o conducea si care ii purta numele nu putea supravietui daca se limita doar la productia din Germania. Costurile erau mult prea mari pentru cerintele producatorilor de automobile. "Dupa consultari cu partenerii nostri de la Daimler, reiesise ca trebuia sa reducem cu peste 25% cos

interior din lemn pentru masinile Mercedes.La jumatatea anului 1995, Fritz Draexlmaier Sr. murea in Bavaria de Jos, la doar doua luni dupa ce implinise 80 de ani. Doi ani mai devreme, el acceptase ideea ca firma pe care o conducea si care ii purta numele nu putea supravietui daca se limita doar la productia din Germania. Costurile erau mult prea mari pentru cerintele producatorilor de automobile. „Dupa consultari cu partenerii nostri de la Daimler, reiesise ca trebuia sa reducem cu peste 25% costul de productie pentru a ramane competitivi”, explica Fritz Draexlmaier Jr, actualul presedinte al companiei. Pentru extinderea in Romania, omul de afaceri roman Ion tiriac, deja partener al companiei Daimler-Chrysler, ca unic distribuitor al autovehiculelor Mercedes in Romania, a parut asociatul ideal. „Dupa mai multe discutii cu domnul tiriac, am decis sa infiintam la Codlea o firma care sa produca elemente de design pentru interiorul masinilor Mercedes. La Rolem Codlea am reusit sa producem la costuri mult mai mici”, continua Fritz Draexlmaier Jr.
Acum, la Codlea, se produc componente pentru fabricantul german in valoare de peste opt milioane de euro anual, iar Fritz Draexlmaier pare mai mult decat multumit: „Rolem Codlea este un succes pentru noi, poate cel mai mare”. Intre timp, Ion tiriac a vandut catre partenerul german partea sa din afacere, iar familia Draexlmaier s-a extins de la una, la patru fabrici in Romania: la Codlea, Pitesti, Timisoara si Satu-Mare.
„In Romania se produc, de asemenea, subansambluri pentru cutiile de viteze ale unor modele ale marcilor BMW si Audi. Programul de dezvoltare pentru urmatorii doi ani presupune construirea si asamblarea integrala a acestora aici”, incheie Fritz Draexlmaier Jr.