Nissan și Mitsubishi se unesc pentru a face față concurenței chineze
Într-un context economic global marcat de schimbări rapide, Nissan și Mitsubishi, al doilea și al treilea cei mai mari producători de mașini din Japonia, au decis să își unească forțele pentru a face față presiunii tot mai mari din partea rivalilor chinezi, cum sunt BYD și Li Auto.
În 2023, cele două companii japoneze au înregistrat vânzări combinate de 7,4 milioane de vehicule, dar competiția intensificată pe piața globală, cu accent pe vehiculele electrice, le-a determinat să colaboreze pentru a-și consolida poziția.
În martie 2024, directorul executiv al Nissan, Makoto Uchida, sublinia importanța adaptării rapide la schimbările tehnologice din industria auto, avertizând că abordările tradiționale nu mai sunt suficiente pentru a câștiga competiția.
“Jucătorii în curs de dezvoltare sunt foarte agresivi și fac incursiuni cu o viteză incredibilă,” a declarat Uchida, exprimând preocuparea față de ritmul rapid cu care companiile chineze avansează pe piață.
Holding unitar între Nissan și Mitsubishi
Noua fuziune între Nissan și Mitsubishi ar putea duce la formarea unui holding unitar, însă detaliile precise despre structura de acționariat și distribuirea participării în această entitate rămân încă nedezvăluite.
Se speculează că Mitsubishi Motors, companie unde Nissan deține deja un pachet de 24% din acțiuni, ar putea fi inclusă în această nouă entitate.
Această mișcare vine într-un moment în care industria auto europeană se confruntă cu dificultăți, inclusiv scăderea profiturilor, cererea mai lentă și provocările legate de tranziția către vehicule electrice.
De exemplu, Stellantis, grupul creat din fuziunea Fiat Chrysler și PSA, a anunțat recent închiderea unor unități de producție, iar Ford și Volkswagen au implementat reduceri de personal și planuri de închidere a unor fabrici.
Pentru Nissan și Mitsubishi, fuziunea ar putea reprezenta o oportunitate semnificativă de a se alinia cu trendul global al vehiculelor electrice și de a răspunde eficient provocărilor venite din partea noilor jucători de pe piață, în special cei din China.
Analizând tendințele recente, se preconizează că această fuziune ar putea deveni una dintre cele mai mari din industrie, comparabilă cu cea dintre Fiat Chrysler și PSA, de 52 de miliarde de dolari, care a dus la crearea Stellantis.