Se numeşte „categorii partenere“ şi permite companiilor care fac publicitate pe Facebook să afişeze reclame oamenilor care au cumpărat sau care şi-au arătat interesul de achiziţie a unor produse specifice în mediul offline – de la bunuri împachetate pentru consumatori până la maşini.
Facebook permite acest lucru mulţumită unui parteneriat cu o firmă denumită Datalogix, care urmăreşte modul de utilizare al cardurilor de fidelitate în magazinele de retail fizice (offline).
Facebook poate, într-un mediu în care intimitatea este păstrată cu stricteţe, să spună cine a cumpărat circa 50% din toate bunurile împachetate pentru consumatori vândute în SUA. Datalogix poate de asemenea să găsească persoanele care şi-au oferit datele de identificare comercianţilor şi să le ceară mai multe informaţii despre produsele cumpărate.
Spre exemplu, Facebook ştie care dintre utilizatorii săi au cerut o broşură de prezentare a noului model Camaro de la Chevrolet. Bineîneţels că implicaţiile acestei aptitudini sunt uriaşe.
Imaginaţi-vă cât de importat ar fi pentru Gillette să îşi pună reclamele în faţa unui bărbat care şi-a cumpărat noi aparate de ras sau pentru Ford să pună o reclamă la Mustang în faţa cumpărătorilor de Camaro.
SURSA: Business Insider