CNA a decis să nu mai prelungească licența televiziunii 6TV.

În consecință, fosta televiziune a lui Serghei Mizil se va închide peste câteva zile.

Decizia a fost legată de faptul că actualul proprietar al televiziunii, Olga Croitoru, i-a mințit pe membrii CNA în legătură cu conținutul televiziunii.

Organismul de reglementare a mass media s-a declarat însă nemulțumit și de conținutul emidsiunilor postului.

Au păcălit CNA

Cospirații, emisiuni cu tarot, reclame la slujbe cu vindecări miraculoase sau reclame nemarcate la medicamente au fost doar câteva aspectele care au convins forul să voteze contra prelungirii licenței audiovizuale a televiziunii.

În consecință, stația trebuie să își înceteze emisia pe 19 mai, când va expira licența actuală.

Decizia s-a luat cu unanimitate de voturi, după mai bine de o oră de discuții, din partea tuturor membrilor prezenți în ședință.

”Consider că ne-ați mințit și sunteți de rea-credință. Nu este posibil să ne păcăliți. Ne-ați spus că este emisiune de pilates, ce pilates e aici?”, i-a reproșat șefa CNA, Monica Gubernat, actualei proprietare a postului tv.

6TV are în grilă titluri de emisiuni ca: „Alchimia conspirației”, „Teoria conspirației”, „Turism, spiritualitate, autocunoaștere”, „Puterile secrete”, „Kathartics” sau „Misterele vieții-Misterele sănătății”.

Dezinformare în emisiuni

După vizionarea bucăților din emisiune s-a dovedit că nu era vorba despre pilates, iar realizatoarea „nici măcar nu era îmbracată de pilates”, după cum a remarcat membra CNA Dorina Rusu.

”N-am auzit încă de pilates să fie o formă de căutare interioară. N-am auzit de pilates care să se facă prin cărți desenate pe care scrie dualitate. Ce prezintă cu cartea timp divin, de exemplu?

Eu constat că sunt foarte multe astfel de emisiuni, lăsând publicitatea la medicamente. Văd că e și o emisiune cu un preot care vorbește despre slujbe de vindecare

Puteți să vă faceți politica editoarială cum vreți, dar să nu încălcați legea. Asta a fost doar într-o singură monitorizare. Astfel de subiecte pot trece ușor de la informare la a induce ideea că astfel de tehnici rezolvă probleme”, și-a manifestat Radu Herjeu nemulțumirea, conform paginademedia.ro.

Reclamă mascată

”Aproape toate persoanele care au emisiune la această televiziune au afaceri. Spre exemplu, doamna Dimitria Puchiu, care face emisiunea Turism, spiritualitate, autocunoaștere, povestește și despre taberele pe care le face dânsa, tabere pe bani.

Au mai fost reclame la un cabinet medic al doamnei care era în emisiune, alta la un medicament legat de un domn din platou. Aceste emisiuni sunt folosite ca să își facă reclamă. Este un produs pe bani la care se face reclamă”, a punctat Herjeu.

Televiziunea 6TV a primit licență audiovizuală de la CNA în anul 2011, fiind autorizată în 2013. În anul 2015, societatea care opera licența și-a modificat structura acționariatului. Olga Croitoru a devenit atunci asociatul principal (99,94%), în timp ce Constantin Sorinel Brebeanu și Serghei Niculescu-Mizil rămâneau cu o participație de câte 0,03%.

Ulterior, cei doi acționari minoritari au cedat și restul către aceeași Olga Croitoru.