Circa o treime din supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele de tip discount din comerţul modern sunt în Bucureşti, retailerii profitând de veniturile mai mari ale locuitorilor şi de numărul lor.
În Bucureşti locuieşte circa 10% din populaţie, însă salariul mediu este cu circa 60% mai mare decât media de la nivel naţional de circa 400 de euro net pe lună. Mai mult, tot aici îşi au sediul cele mai importante companii din ţară, astfel că, la fel ca în majoritatea cazurilor, Capitala este cel mai important centru de business din România.
După Bucureşti, cele mai mari oraşe din România sunt şi cele mai dezvoltate, cu cele mai mari salarii şi cu cea mai mare putere de cumpărare. De aceea, cele mai mari centre urbane (împreună cu Bucureştiul) găzduiesc jumătate din totalul magazinelor din comerţul modern, cele mai atrăgătoare pentru comercianţi fiind Braşov, Timişoara şi Constanţa. Împreună, cele trei au aproape 10% din totalul magazinelor din comerţul modern.
Statisticile arată că cifra de afaceri cumulată a com¬paniilor care au sediul în Capitală este de circa 430-440 de miliarde de lei, peste o treime din totalul businessului românesc.
În cazul unor reţele precum Mega Image sau Cora, circa 70-90% din totalul magazinelor lor se află în cele mai mari zece oraşe din ţară pentru că au mers după puterea de cumpărare.
SURSA: Mediafax