Acelaşi studiu arată că achiziţiile online sunt realizate mai ales tineri, mai precis de către cei cu vârste cuprinse între 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vârsta creşte, ajungând la 31% pentru cei cu vârsta între 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani.
Femeile şi bărbaţii cumpără online în mod egal, iar bucureştenii şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online, mai precis 36%, respectiv 40%.
Ce achiziţii fac românii din mediul urban
Locuitorii din mediul urban comandă online mai ales produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de îngrijire personală (22%) sau cărţi, CD-uri, DVD-uri (22%). Modalitatea de plată predilectă este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%), însă încep să fie populare şi plăţile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metodă de plată utilizată în ultimul an.
În primele 10 luni ale anului 2011, românii au cumpărat online cu card bancar cu 14% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit ePayment, principalul procesator de plăţi online din România. În industria plăţilor online prin card bancar predomină vânzările de produse şi servicii din sectorul turismului, telecomunicaţiilor şi serviciilor. În 2011, s-au înregistrat creşteri semnificative pe segmentul vânzărilor online de flori (75%), cărţi (76%) şi cadouri (64%).