"Infractorii cibernetici folosesc din ce în ce mai mult atacurile DDoS (Distributed Denial of Service) pentru a obţine acces în companii la date valoroase şi din care pot obţine profit, nu doar pentru a întrerupe furnizarea serviciilor victimelor. Această schimbare rapidă din domeniul securităţii cibernetice înseamnă că toate companiile sunt ţinte potenţiale ale unui atac DDoS, de la cele mai mici, până la corporaţii", se arată studiul Global IT Security Risks Survey 2017 realizat de Kaspersky Lab, potrivit Agerpres.
Conform sursei citate, 50% dintre companii susţin că frecvenţa şi complexitatea atacurilor DDoS care vizează organizaţii similare cu ale lor cresc în fiecare an.
"Într-adevăr, 33% dintre organizaţii au trecut printr-un atac în 2017, dublu faţă de 2016, demonstrând importanţa unei conştientizări mai mari şi a unei protecţii mai bune împotriva atacurilor DDoS, care nu dau niciun semn de regres. Dintre cei afectaţi, 20% au fost companii foarte mici, 33% – IMM-uri, iar 41% au fost companii mari, ceea ce demonstrează că organizaţiile, indiferent de tip sau de dimensiuni, sunt expuse riscurilor. Deşi cifrele din acest an arată faptul că sunt şanse mai mari ca o companie să treacă print-un singur atac DDoS – în 2016, 82% au avut de-a face cu mai mult de un atac DDoS, comparativ cu 76% în acest an – consecinţele nu sunt mai puţin grave, conducând la întreruperi serioase ale activităţii", se arată în studiul Kaspersky Lab.
Potrivit acestuia, 26% dintre organizaţiile care au fost afectate de atacuri DDoS au raportat o scădere semnificativă a performanţei serviciilor lor, iar 14% au spus că tranzacţiile şi procesele au clacat, în cazul serviciilor afectate.
"În afară de cauzarea unor probleme operationale vizibile, multe companii spun şi că atacurile DDoS au fost folosite ca să acopere alte tipuri de incidente, ducând la grave prejudicii financiare şi de reputaţie. În prima jumătate a anului 2017, peste jumătate dintre respondenţii afectaţi de atacurile DDoS (53%) susţin că acestea au fost folosite ca paravan. Jumătate dintre respondenţi (50%) au raportat faptul că atacul a ascuns o infecţie malware, 49% – că a mascat o scurgere sau un furt de date, iar 42% că atacul DDoS a fost folosit ca să acopere o intruziune în reţea sau un atac de hacking. Alte companii (26%) au spus că atacul a ascuns un furt financiar", informează compania.