Biografia

Eric Schmidt a fost numit director
executiv la Google in august 2001. In acel moment, Schmidt era presedinte al consiliului director. Schmidt l-a
succedat in functie pe Larry Page (30 de ani) – co-fondator Google si primul
director executiv al acesteia. Cei doi oameni care au pus bazele Google, Larry Page si Sergey Brin, l-au
recrutat pe Schmidt de la producatorul de software Novell. Aici, Schmidt era presedinte si director general. Page si Brin continua sa-l ajute si acum pe Schmidt in coordonarea activitatii de zi cu zi a portalului. Schmidt este doctor in calculatoare si a obtinut o diploma de master in ingineria electrica la
Universitatea Berkeley din California.
Managerul

Ca director executiv la Google, principala lui misiune consta in dezvoltarea companiei, prin lansarea unor servicii inovatoare, precum www.google.com/news. Acest serviciu „citeste” din ora in ora toate ziarele existente pe web si „construieste” un ziar international, si asta automat, fara sa fie implicat nici un om. Schmidt spune ca cea mai mare problema cu care se confrunta este exact succesul pe care il are motorul de cautare. Avand in vedere ca Google raspunde la peste 100 de milioane de cautari pe zi, gradul de solicitare a serverelor este foarte mare.
Rezultatele concrete obtinute de directorul executiv nu sunt deloc rele. Google se asteapta pentru anul in curs sa aiba venituri totale de 700 milioane de dolari. Calitatea
serviciilor de cautare oferite de Google i-au determinat pe multi analisti sa afirme ca de la acest portal ar putea veni relansarea industriei Internetului, destul de afectata dupa falimentul dot-com-urilor din 2000. Larry Page, co-fondator Google crede despre Schmidt ca este „liderul potrivit pentru Google” si ca „se potriveste de minune cu cultura de companie Google.

Competitie

Pe langa impedimentele create de insasi dezvoltarea portalului (numarul mare de solicitari carora trebuie sa le faca fata serverele), Google are competitori deloc de neglijat. Unul dintre cei mai importanti este Yahoo! care, de curand, a achizitionat
compania Overture, specializata in publicitate pentru motoarele de cautare, prin aceasta surclasand principalul competitor pe cautare. Schmidt declara totusi ca nu
concureaza direct nici cu Yahoo!, nici cu AOL, spre deosebire de acestia, Google concentrandu-se exclusiv pe cautare. In plus, Google vinde celor doua companii tehnologie de cautare.