Rafinament, intimitate, lux şi extravaganţă. Acestea sunt trăsăturile definitorii ale unor „aşezăminte“ exclusiviste, care se adresează oamenilor cu (mulţi!) bani. Accesul în aceste locuri este condiţionat şi de statutul social al solicitantului.
Contul în bancă şi funcţia corespunzătoare (director de companie, un om influent, diplomat de carieră etc) te ajută să treci mai uşor pragul acestor locaţii. Uşile cluburilor exclusiviste (v-aţi prins despre ce este vorba!) nu se deschid pentru oamenii de rând. De aceea sunt… ex-clu-si-vis-te! „Este un serviciu de lux, care se adresează unui target specific. Nu oricine poate să devină membru. Avem o listă de aşteptare, iar noii membri sunt selectaţi bazându-ne pe recomandările membrilor existenţi“, explică Nicoleta Pană, directorul complexului Le Club, una din puţinele locaţii de acest gen din Bucureşti.
Cel care ajunge până la urmă să respire „aerul rafinat“ al unor astfel de cluburi nu trăieşte nici în visele sale cele mai frumoase un asemenea răsfăţ. „Un card de membership presupune acces la toate serviciile noastre: piscină, saună, hamam, jacuzzi, aerobic, squash, tenis şi, în plus, peluza. Există şi alte servicii puse la dispoziţia clienţilor noştri, cum ar fi saloanele de coafură şi întreţinere corporală, dar şi restaurante şi baruri“, spune Nicoleta Pană. Clubul are parteneriate cu firme precum Holcim, BRD şi Bancpost, care îşi trimit angajaţii să se relaxeze în asemenea oaze de linişte.
Clubul Diplomatic, înfiinţat în 1929 sub numele de Country Club, pune la dispoziţia clienţilor şi un teren de golf, primul înfiinţat în România. Pentru a avea acces la acesta, precum şi la terenurile de tenis, membrii trebuie să plătească o taxă suplimentară de 500 de dolari, respectiv 150 de dolari. Diplomaţii români şi străini beneficiază de reduceri la Clubul Diplomatic, în timp ce pentru oamenii de afaceri taxa de membru este mai mare: 850 de dolari pe an, 425 de dolari pentru soţie şi 213 de dolari pentru fiecare copil peste şase ani. Abonamentele de la Le Club încep de la 2.000 şi ajung până la 4.900 de lei. Aici, există posibilitatea ca abonamentul să poată fi făcut pe o perioadă mai scurtă de un an.
Dacă solicitarea de a deveni membru este refuzată de conducerea clubului, iar tu continui să bei supărat o bere la cârciuma de peste drum, dorindu-ţi cu tot dinadinsul să treci pragul acestui rai, poţi recurge la o mică stratagemă: caută să te împrieteneşti (la cataramă!) cu un membru al unui asemenea club. Astfel, vei avea şansa de a fi admis pe baza recomandării din partea noului tău prieten. O altă variantă de a pătrunde în această lume ar fi să ai norocul să lucrezi într-o firmă care are parteneriat cu un asemenea club.
Cluburile exclusiviste sunt preferate şi pentru organizarea diverselor petreceri sau a unor evenimente deosebite. „Ministere, Preşedinţia şi Parlamentul fac aici recepţii cu ocazia unor zile importante. Evenimente se organizează însă şi pentru persoane care nu sunt membri ai clubului“, precizează Laura Nicola, PR manager Clubul Diplomatic.
Manos Markidis, managerul Orbit Romania, companie grecească de transport, a descoperit beneficiile unui alt tip de club exclusivist. Hotelurile au văzut succesul de care se bucură cluburile tradiţionale şi le-au urmat exemplul. Pentru a-şi fideliza clienţii, dar şi pentru a-şi spori prestigiul, acestea au înfiinţat cluburi exclusiviste, dar la un alt nivel. La recomandarea unui prieten, Manos Markidis a devenit membru Marriott Exclusive. „Membership-ul costă în jur de 450 de euro pe an şi include două weekenduri gratuite în cameră single şi preţuri speciale pentru alte tipuri de camere, precum şi reduceri la restaurantele şi sala de fitness a hotelului. De curând, am intrat în posesia şi a unui alt membership, de această dată la Hotelul Hilton, care are aproximativ acelaşi preţ şi oferă servicii similare“, spune Manos Markidis. Atât Marriott Exclusive, cât şi Hilton Diamond Club fac parte din reţele internaţionale, iar un abonament de acest tip poate fi folosit în toată lumea.
Accesul limitat
«Nu oricine poate să devină membru. Avem o listă de aşteptare,
iar noii membri sunt selectaţi bazându-ne pe recomandările membrilor existenţi.»
Nicoleta Pană, director complex Le Club
Preţul luxului
LE CLUB oferă abonamente pentru trei, şase şi 12 luni, iar tarifele se situează între 2.000 şi 4900 de lei. Printre clienţi se numără şi angajaţii Holcim, BRD şi Bancpost, ale căror abonamente sunt plătite de companie.
CLUBUL DIPLOMATIC oferă abonamente preferenţiale diplomaţilor, români sau străini, în timp ce pentru oamenii de afaceri taxa este de 850 de dolari pentru titular. Legitimaţia pentru tenis este de 150 de dolari, iar cea de golf costă 500 de dolari.
HILTON DIAMOND CLUB oferă un abonament de 425 euro pe an, care include reduceri la tarifele pentru cazare şi restaurante în întreg lanţul Hilton, dar şi în alte hoteluri de patru şi cinci stele din România, precum şi invitaţii la evenimente exclusiviste.
MARRIOT EXCLUSIVE deţine trei tipuri de pachete: Gold Membership, Platinum Membership şi Prestige Membership, cu preţuri cuprinse între 1.075 şi 8.625 lei. Fiecare client beneficiază de un consultant personal.