Oana Pellea, de-a dreptul îngrozită de ce se petrece, acum, în Cultură
Oana Pellea este îngrozită de când a aflat că Fănel Ignat a fost directorul Operei Române din București si acum, după scandaluri sexuale, hărțuiri și abuzuri, vrea să revină în acest post.
Din punctul ei de vedere, Parchetul trebuie să se sesizeze imediat, inclusiv DIICOT-ul. Îi este rușine de rușinea lui! Nu îi vine să creadă că un asemenea om a condus o instituție de cultură, precum Opera Română din București.
„Sunt îngrozită! Acest “domn” Fănel Ignat a fost Directorul Operei Române din București (!) si acum CULMEA dorește să revină in acest post…cititi si judecați dumneavoastră! Parchetul trebuie sa se sesizeze imediat!
Mi e rușine ca acest “ domn” a condus si dorește sa conducă din nou o instituție de Cultura! Când vor înceta aceste abuzuri, aceste infracțiuni? Când vinovații isi vor primi pedeapsa?
Am avut de curând o experientă si o colaborare artistică minunată cu Opera Română, cu spectacolul Callas-Masterclass. Apreciez si m a bucurat renașterea Operei Române din ultimii ani, renaștere care se datoreaza actualei conduceri. Regret nespus că imaginea Operei Române este umbrită de acest “caz”…si sper ca organele abilitate, inclusiv DIICOT să ia măsurile cuvenite!”, a scris ea, miercuri, pe Facebook.
Cine este și ce-a făcut Fănel Ignat?
Postarea ei a fost însoțită de un link activ către un articol de presă despre abuzurile, scandalurile sexuale și consum de droguri ce aveau loc în biroul fostului management al Operei Naționale București, Fănel Ignat. El ar fi scris pagini întregi despre cadourile opulente pe care le-a oferit amantei sale, despre cum aceasta i-a bătut soția chiar în biroul său și despre cum se cumpărau droguri fix de pe holurile Operei Naționale București.
„Scrisoarea pierdută” ar fi fost scrisă de le însuși pentru propria protecție. Un set halucinant de argumente prin care el se apăra de acuzațiile de hărțuire apar scrise de acesta pe niște hârtii care au ajuns în posesia presei.
De-a lungul timpului, el a fost acuzat că a condus „discreționar” instituția culturală și că „interesele personale” au avut impact negativ asupra întregii activități a Operei Naționale din București. Fănel Ignat ar fi pus la cale un „blat artistic” cu un bun prieten de-al său, dirijorul italian Alberto Veronesi, în detrimentul unor alți dirijori de valoare și ar fi cheltuit „nejustificat” zeci de milioane de lei în plină pandemie.