Barack Obama, candidatul democratilor la presedintia Statelor Unite, a cumparat 30 de minute de publicitate electorala in prime-time, pentru suma de 5 milioane de dolari.

 

Este pentru prima data in ultimii 16 ani cand un candidat la Casa Alba cheltuieste o astfel de suma pentru un singur calup de publicitate, menita sa gazduiasca „pledoaria finala” a mesajului sau, inca o dovada ca lupta este foarte stransa, iar miza – pe masura.

 

Posturile de televiziune care vor difuza mesajul electoral sunt NBC, CBS, Fox si Univision. Canalul CNN a refuzat sa transmita spotul, pe motiv ca nu isi permite sa strice grila de programe si implicit sa piarda rating cu un calup publicitar pre-platit atat de lung. De asemenea, ABC a refuzat oferta staff-ului de campanie al lui Obama, sugerand un alt interval orar, mai putin important.

 

Din momentul in care Obama a fost nominalizat de catre partidul pe care il reprezinta pentru functia suprema in stat a cheltuit peste 205 milioane de dolari numai pe publicitate televizata. Nici contracandidatul John McCain nu s-a lasat mai prejos, insa a cheltuit putin peste 119 milioane de dolari, potrivit TNS Media Intelligence/Campaign Media Analysis Group.

 

Sursa: msnbc