"Scăderea puterii de consum a populaţiei din ultimii ani şi faptul că s-au construit puţine locuinţe au făcut ca activitatea firmelor de bricolaj să fie una slabă. Din acest motiv, retailerul Obi se pregăteşte să se retragă în acest an de pe piaţa românească", au afirmat sursele citate.
Reprezentanţii Obi afirmă că "pentru moment" nu s-a pus problema retragerii companiei din România, potrivit mediafax.ro.
Plecarea Obi din România ar reprezenta o nouă mişcare pe piaţa locală de bricolaj după ce, în aprilie 2013, britanicii de la Kingfisher au achiziţionat cele 15 magazine ale Bricostore România de la grupul francez Bresson, iar în luna februarie a acestui an grupul german Praktiker a anunţat vânzarea operaţiunilor din România, unde deţinea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli.
Obi a deschis primul magazin din România în 2008, la Oradea, extinzându-se în următorii doi ani cu încă şase unităţi, în Bucureşti (2), Arad, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.
Afacerile Obi România au crescut constant în intervalul 2008 – 2012, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, de la 18,5 milioane lei la 182,2 milioane lei. Pe de altă, compania a înregistrat în această perioadă pierderi totale de peste 270 de milioane de lei, cele mai ridicate fiind consemnate în 2010, când rezultatul negativ a totalizat 77,1 milioane lei.
De altfel, grupul german a decis în luna septembrie a anului trecut reducerea capitalului social al Obi România cu suma de 126 milioane lei, până la 81,3 milioane lei, prin încorporarea pierderilor.
La finele anului 2012, compania avea un număr mediu de 636 angajaţi şi piederi de peste 56 de milioane de lei.
Alţi jucători prezenţi pe această piaţa sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage şi Leroy Merlin.
Obi deţine la nivel mondial peste 530 de magazine, dintre care mai mult de 330 în Germania şi peste 200 în 13 ţări din centrul şi estul Europei. Compania este prezentă în Italia, Ungaria, Rusia, Austria, Cehia, Polonia, Slovenia, Elveţia, Bosnia, Croaţia şi Ucraina. Magazinele Obi, în care lucrează peste 38.000 de persoane, generează vânzări anuale de peste 5 miliarde de euro.