Dispozitivele mobile câștigă tot mai mult teren în viața noastră de zi cu zi și reprezintă unul dintre mediile cele mai populare de pe care oamenii accesează internetul. Cel mai des le folosesc pentru a căuta diverse informații, produse de care sunt interesați sau pentru a identifica locația unui magazin fizic.
Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv în procesul de research. Astfel, peste 53% din persoanele cu vârsta de peste 16 ani din România care dețin un dispozitiv mobil îl utilizează pentru navigare online, în special pentru a căuta informații despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar și pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a împărtăși recenzii și opinii cu alți utilizatori. Aceste date sunt cuprinse într-un studiu realizat de Google despre comportamentul oamenilor online, cu precădere în acțiunile legate de e-commerce (și prezentat de agenția de marketing online Today's).
Studiul mai arată că 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima dată despre un produs din mediul online, restul de 34% au obținut informații în magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% din utilizatori își folosesc telefonul pentru a iniția procesul de cunoaștere a mărcii și pentru a căuta sfaturi și opinii ale altor cumpărători. Cei mai mulți dintre cei care utilizează smartphone-ul în scopul căutării de informații online despre produse și servicii sunt tinerii până în 25 de ani. Ei reprezintă 91% din totalul deținătorilor de telefon, urmați îndeaproape de cei între 25 – 34 de ani.
În acest context global al creșterii influenței telefonului, tendință în care se înscrie și România, specialiștii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficiența în comerțul online pentru retaileri:
-Captarea atenției utilizatorului cu un îndemn – Call-to-action – și evidențierea clară a valorii adăugate a produsului;
-Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe și butoane de filtrare pentru a găsi mai ușor produsele dorite;
-Îndemnul la acțiune trebuie să fie bine evidențiat – coșul de cumpărături să fie afișat în locul potrivit și să existe un sistem de afișare a etapelor în care se află comanda;
-Procesul de cumpărare este influențat de experiența de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă;
-Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conținut, design, metoda de livrare și securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul și de a aduce îmbunătățiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor.
Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil prinde din ce în ce mai mult teren, anunțând un real trend în acest sens în lunile care vor urma.