Japonezii de la Sony Mobile Communications și-au stabilit ca în viitorul apropiat să cucerească o cotă de piață de 20% și să devină al treilea mare producător de smartphone-uri după Samsung și Apple.
Sony, care până în 2011 a făcut pereche cu suedezii de la Ericsson, dar cu care nu au reușit mari performanțe, și-a propus ca în viitorul apropiat să cucerească utilizatorii de smartphone-uri cu sistem de operare Android și să ajungă la o cotă de piața de 20%, potrivit lui Dennis Van Schie, directorul de vânzări și marketing Sony Mobile Communications.
Sony are în prezent o cotă de piață de 7%, însă compania este pe creștere, ultimele terminale lansate bucurându-se de succes în rândul utilizatorilor de smartphone-uri Android. Telefoanele Sony se diferențiază de cele Apple sau Samsung prin faptul că sunt extrem de subțiri și rezistente la apă și praf.
Potrivit lui Dennis Van Schie, achiziționarea acțiunilor Ericsson a ajutat compania să își îmbunătățească considerabil poziția, toate aplicațiile, serviciile și partea hardware fiind realizate de acum de companie, ceea ce îi conferă un avantaj competitiv.
Cel mai mare producător de telefoane mobile din lume și de smartphone-uri este Samsung cu o cotă de piață de 31,7% , urmat de Apple cu o cotă de 14,2%. Locul trei este disputat de sud coreenii de la LG 5,1% și de chinezii de la Lenovo 4,7% și ZTE 4,3%, conform datelor Gartner pentru trimestrul doi al acestui an.