După un an de stagnare, Microsoft își ia avânt pentru o nouă perioadă de creștere a veniturilor, dar și pentru creșterea numărului de angajați din centrele de suport tehnic și dezvoltare din țară
Contractele guvernamentale, produsele pentru consumatori și cloud computing-ul sunt cele trei zone pe care Ronald Binkofski, directorul general al Microsoft România, pariază pentru a majora afacerile în următorul an.
În același timp, el urmărește și creșterea centrelor de suport tehnic și dezvoltare din România, după ce în anul fiscal finalizat la 30 iunie 2011 veniturile au stagnat, pe fondul performanțelor slabe ale economiei naționale. „Oricum, am fost cu 10%-15% peste piață“, spune managerul.
„Mi-ar plăcea ca la finalul anului următor să vedem o creștere a veniturilor de 10%. Este o estimare optimistă, pentru că economia va crește cu 1%-1,5% și există chiar scenarii de stagnare, dar avem o serie de avantaje competitive pe care vreau să le folosesc“, mărturisește el. Iar câteva dintre ele sunt chiar evidente, precum Kinect pe zona consumatorilor sau aplicația CRM pe zona business, care a înregistrat o creștere de 46% în ultimul an.
Venit la șefia Microsoft România în urmă cu opt luni, Binkofski spune că își dorește să dezvolte activitatea companiei nu doar pe partea vânzărilor și veniturilor, ci și din punctul de vedere al implicării în centrele deținute în țară.
„Avem două centre în România, unul de suport tehnic la București, și unul de dezvoltare la Timișoara, unde se dezvoltă parte a motorului nostru de căutare, Bing“, spune Binkofski. „În total, sunt 300 de oameni, și în acest moment mai angajăm circa 30“, adaugă el. Deschis în 2006, centrul de suport tehnic este unul de top, oferind asistență la un nivel tehnic foarte ridicat, și nu pentru utilizatorii finali.
Specialiștii buni, la mare căutare
„Aceste locații cresc gradual, primim cereri pentru un anumit tip de specialiști, și în România îi găsim de fiecare dată. Este dificil, pentru că e nevoie de specialiști buni, dar și de aptitudini lingvistice bune“. Obiectivul lui? 500 de angajați în următorii doi ani. „Poate pentru unii nu înseamnă mult, dar este vorba și de calitate, nu doar de cantitate. Și dacă voi avea de ales între 350 de oameni care lucrează pe proiecte complexe sau 600 care fac lucruri simple, prefer prima variantă“, spune el.
Pentru că, susține managerul, calitatea este cel mai bun diferențiator pentru România, și nu scenariul bazat pe cantitate și costuri mici. „Cea mai mare greșeală pe care o poate face România este să se poziționeze ca o țară cu forță de muncă ieftină. Scenariul potrivit este o țară eficientă din punctul de vedere al costurilor, cu o calitate ridicată. Pentru că forță muncă de ieftină se găsește peste tot în lume. Eu așa am poziționat locațiile din România și așa încerc să le cresc“, mai spune managerul.
Binkofski a identificat trei linii de business cu potențial de creștere pentru companie, iar în perioada următoare se va concentra asupra lor. Una este reprezentată de proiectele de informatizare a instituțiilor de stat. „La nivel mondial, Microsoft colaborează cu toate guvernele, iar sectorul de stat reprezintă între un sfert și o treime din businessul nostru, în funcție de proiecte și de faza în care se află Guvernul cu implementarea agendei sale. În România, statul reprezintă un business puțin mai mic decât în alte țări, dar cred că dezvoltarea viitoare este foarte importantă“, mai spune Binkofski.
Un potențial de creștere mai semnificativ îl are însă sectorul IMM-urilor, Microsoft fiind una dintre companiile care pariază pe cloud computing (aplicațiile sunt accesate de companii prin internet, nefiind necesară instalarea lor pe calculatoare). „Cred că cloud computing-ul reprezintă o mare oportunitate pentru IMM-uri, prin faptul că folosirea software-ului la o scară mai mare duce la îmbunătățirea, cu costuri mici, a productivității acestor companii“, explică el.
Sună bine, dar cum nu toți antreprenorii sunt familiarizați cu IT-ul, este mai dificil să înțeleagă mesajul corect. Cert este că implementările de până acum arată că, în general, s-a obținut o reducere de 40% a costurilor cu resursele. Spre exemplu, au fost activate peste 600 de conturi „trial“ pentru Office 365 și peste 400 pentru Dynamics CRM Online, iar Business Productivity Online Standard Suite numără 150 de clienți, care vor face gratuit tranziția la Office 365.
În ceea ce privește zona consumatorilor, Ronald Binkofski mizează pe Kinect pentru a crește cota de piață a companiei, chiar dacă produsul nu este distribuit oficial în țara noastră. „Kinect este pe piață și voi lucra pentru a-l face popular. Pentru consumatorul final, nu cred că e important de unde vine produsul, și pe mine nu mă deranjează“, explică Binkofski.
Cea mai mare greșeală pe care o poate face România este să se poziționeze ca o țară cu forță de muncă ieftină. Ronald Binkofski, Microsoft România.