Noi obiective turistice româneşti au fost incluse în ofertele tour-operatorilor străini prezenţi la Târgul Internaţional de Turism 'Ferien Messe' de la Viena şi la Târgul Internaţional de Turism 'Caravan, Motor, Tourismus' de la Stuttgart, potrivit unui comunicat transmis, marţi, de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).
O parte din agenţiile străine participante la cele două manifestări au ales obiective turistice româneşti pentru a ilustra coperţile ghidurilor cu care s-au prezentat la târg, iar toate sejururile în România oferite de un tour-operator austriac au fost epuizate, conform sursei citate.
La Târgul Internaţional de Turism ‘Ferien Messe’ de la Viena, desfăşurat în perioada 12 – 15 ianuarie 2012, agenţia Kneissl Touristik a oferit un tur complet al României (pe ruta Oradea – Sibiu – Braşov – Sinaia – Bucureşti – Constanţa – Iaşi – Baia Mare, cu oprire la mai multe mănăstiri din Moldova şi în Delta Dunării), iar pe coperta broşurii agenţia a ales să promoveze Mănăstirea Voroneţ. Vacanţe în România au oferit şi alţi tour-operatori austrieci prezenţi la târg, precum Klug der Reiselöewe (care a vândut destinaţii din Delta Dunării şi Transilvania), Gruber, Club 50 şi Ruefa Reisen. Oferta pentru un sejur românesc cu destinaţia Bucureşti – Sinaia – Bran, pe care a oferit-o la târg agenţia austriacă Ruefa Reisen a fost epuizată, toate locurile disponibile fiind vândute.
Standul României a găzduit 26 de expozanţi, hotelieri, agenţii şi asociaţii de turism, autorităţi publice locale şi operatori economici din domenii conexe turismului. La standul României, MDRT le-a distribuit vizitatorilor materiale promoţionale cu însemnele brandului turistic naţional şi broşuri de promovare a destinaţiilor româneşti.
Potrivit MDRT, la Târgul Internaţional de Turism ‘CMT’ de la Stuttgart, desfăşurat în perioada 14 – 22 ianuarie 2012, România este prezentă în ofertele tour-operatorilor de pe piaţa germană Messerschmidt Reisen, Neckermann, ITS şi Gebeco/Dr Tigges. Aceştia oferă produse turistice care fac parte din Strategia brandului turistic naţional al României (circuite, city-breaks, turism balnear, turism montan), precum şi oferte pe litoralul românesc.
La standul României de la Târgul internaţional de la Stuttgart sunt prezenţi 20 de expozanţi, iar MDRT a distribuit materiale promoţionale şi broşuri de promovare a destinaţiilor româneşti.
Standurile României organizate de MDRT în cadrul celor două târguri internaţionale de turism sunt finanţate din fondurile europene alocate pentru promovarea ţării ca destinaţie de turism, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013.