Facturile Hidroelectrica pentru decembrie 2024 au început să fie emise
Hidroelectrica a anunțat că a început emiterea facturilor pentru luna decembrie 2024. Clienții companiei trebuie să știe că procesul de emitere poate dura mai mult decât de obicei, astfel că este posibil ca unii consumatori să mai aștepte câteva zile pentru a primi factura în format electronic sau PDF, așa cum s-a întâmplat în trecut. De asemenea, facturile vor apărea mai întâi în aplicația iHidro, iar disponibilitatea lor pe e-mail sau în iHidro poate întârzia până la două zile, din cauza sincronizării între baza de date și sistemul de facturare.
„Hidroelectrica a început să emită facturile pentru luna decembrie 2024. Ca de obicei, suma apare mai întăi în iHidro și este foarte posibil să nu fie disponibil încă pdf-ul facturii pe e-mail sau în iHidro”, se arată în comunicarea oficială.
Pentru factura lunii decembrie 2024, termenul limită pentru efectuarea plății fără penalizări este 31 martie 2025. Conform comunicărilor oficiale, clienții au la dispoziție un interval de 45 de zile pentru a plăti soldul fără a aplica penalități, ceea ce oferă un termen rezonabil pentru a efectua plata.
Ce trebuie să știi despre facturile Hidroelectrica
Un aspect important pe care consumatorii trebuie să-l aibă în vedere este modul în care sunt emise facturile pentru cei care au restanțe de plată. Pentru perioada octombrie-noiembrie 2024, facturile au fost emise într-un mod diferit, iar clienții vor observa două coduri de bare. Primul cod de bare, situat pe partea stângă a facturii, este destinat exclusiv pentru plata facturii curente, în timp ce al doilea cod de bare, plasat pe partea dreaptă, este pentru plata totală a facturilor, inclusiv a restanțelor. Este esențial ca consumatorii să fie atenți și să plătească ambele sume atunci când există restanțe.
„Aveți puțină răbdare și se vă remedia asta în câteva ore sau cel mai sigur a doua zi. Sincronizarea iHidro cu baza de date cu facturile HE nu se face instantaneu, ci se pare că este nevoie de 1-2 zile, până în acel moment opțiunea de a plati facturile nu este disponibilă.
Vă recomandăm, să aveți răbdare și NU uitați că aveți 45 de zile că să plătiți facturile, deci e timp”, se mai arată în comunicatul .
Ce înseamnă un sold negativ pe factură
Un alt punct de atenție este legat de cazul în care factura nu conține niciun cod de bare. Acesta indică faptul că factura respectivă are un sold negativ, adică aveți bani de recuperat de la Hidroelectrica. În acest caz, deși suma va fi rambursată, procesul poate fi mai îndelungat și mai complicat. Cel mai recomandat este ca sumele respective să fie lăsate în cont pentru plata facturilor viitoare, evitând astfel procedurile de rambursare care pot dura mai multe zile. De asemenea, consumatorii sunt sfătuiți să citească cu atenție fiecare factură pentru a verifica eventualele erori și a se asigura că plătesc suma corectă.
Recomandări suplimentare pentru clienți
Pentru a evita neplăcerile, Hidroelectrica recomandă clienților să aibă răbdare, deoarece problemele legate de sincronizarea facturilor vor fi rezolvate în câteva ore sau cel mult în ziua următoare. Este important de asemenea ca fiecare client să își verifice facturile cu atenție, având în vedere că aceste proceduri se pot modifica de la o lună la alta.