De ce este necesară actualizarea actului de identitate

Conform unei informări transmise de ING Bank, clienții ale căror acte de identitate urmează să expire trebuie să le reînnoiască în cel mai scurt timp posibil. Această cerință are la bază Legea nr. 129/2019 privind prevenirea spălării banilor și Regulamentul BNR nr. 2/2019, care obligă instituțiile financiare să aibă datele clienților actualizate și corecte.

Banca transmite că este important să poată identifica în mod corect fiecare client, iar lipsa unui act de identitate valabil poate afecta accesul la produse și servicii.

Ce trebuie să faci pentru actualizarea datelor la ING Bank

Clienții trebuie să se prezinte la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor din localitatea de domiciliu sau reședință pentru a-și reînnoi cartea de identitate.

ING Bank anunță că actualizarea se face automat în sistemul lor, după ce documentele sunt procesate de Evidența Populației. Nu este necesară depunerea manuală a unei copii de buletin la bancă în cazul persoanelor fizice, dar este important ca acesta să fie valabil.

„Noi ne vom ocupa cu preluarea în mod automat a informațiilor de la Evidența Populației și actualizarea acestora în sistemele noastre”, transmit reprezentanții ING Bank.

Totuși, persoanele fizice pot actualiza datele și direct din aplicația Home’Bank, în timp ce persoanele juridice pot merge în orice sucursală ING.

buletin carte de identitate
SURSA FOTO: Capital

Verificările sunt legale și obligatorii

ING Bank precizează că actualizarea datelor nu este opțională, iar verificările sunt parte dintr-un proces continuu, menit să asigure securitatea sistemului bancar și protejarea clienților. Aceste măsuri permit identificarea comportamentelor neobișnuite și raportarea lor către autorități.

„E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară”, transmite ING.

Clienții sunt responsabili să notifice banca ori de câte ori apar modificări importante, cum ar fi:

  • schimbarea domiciliului;

  • modificarea adresei de e-mail;

  • schimbarea statutului juridic (în cazul firmelor);

  • înlocuirea actului de identitate.

În caz contrar, există riscul să nu primească notificări esențiale privind contul sau serviciile utilizate. ING Bank atrage atenția că lipsa actualizării poate duce inclusiv la limitarea accesului la produse bancare.

„În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine.

De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău”, se arată pe site-ul băncii.

În caz de urgență sau nelămuriri, clienții pot apela serviciul de relații cu clienții ING, unde vor primi asistență în găsirea celei mai rapide soluții.