Obligatoriu pe toate șoselele din România. Trebuie intrat în legalitate în termen de 120 de zile. Verificarea se va face de către Poliţia Rutieră. Plenul Camerei Deputaților a aprobat un proiect de lege care prevede anumite obligații.
Poliția va efectua verificări anuale ale mijloacelor de semnalizare. Administratorii drumurilor publice sunt obligați să remedieze problemele constatate într-un termen specific, conform legii.
Plenul Camerei Deputaților a aprobat un proiect de lege care impune administratorului drumului public să verifice instalarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare rutieră, precum și a altor dispozitive speciale similare.
Propunerea legislativă modifică Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Noile reguli vizează instituirea unui mecanism de verificare a respectării obligației administratorului drumului public. Este vorba de instalarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare, precum și alte dispozitive speciale similare.
Mijloacele de semnalizare rutieră, în grija administratorului drumului public
Legea spune că mijloacele de semnalizare rutieră, precum şi alte dispozitive speciale de acest fel, se asigură, se instalează şi se întreţin prin grija administratorului drumului public respectiv ori al căii ferate, după caz. Instalarea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a dispozitivelor speciale se execută numai cu avizul prealabil al Poliţiei Rutiere.
După instalarea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a dispozitivelor speciale de acest fel, administratorul drumului public, împreună cu poliţia rutieră, au obligaţia să verifice că acestea sunt conform avizului prealabil obţinut.
Poliţia Rutieră face o verificare o dată pe an
O dată la 12 luni, Poliţia Rutieră realizează o verificare generală a mijloacelor de semnalizare. Totodată, se verifică și alte dispozitive speciale de acest fel existente sau necesare pe toate categoriile de drumuri publice. Rezultatul verificării se materializează într-o notă de constatare. Ea se înaintează administratorului drumului public competent.
Într-un interval de 120 de zile de la primirea notei de constatare întocmită de poliția rutieră, administratorul drumului public trebuie să remedieze deficiențele semnalate în nota de constatare. El trebuie să transmită Poliției Rutiere gradul de remediere a acestor deficiențe.
Amenzi pentru neîndeplinirea anumitor obligații
Potrivit proiectului, constituie contravenții și se sancționează cu amendă neîndeplinirea obligațiilor de:
- instalare a mijloacelor de semnalizare rutieră,
- dispozitivelor speciale similare
- instalarea acestora în mod necorespunzător sau fără avizul poliției rutiere.
Proiectul a fost respins de Senat, iar Camera Deputaților a fost acum forul decizional în acest caz.
Amintim că în urmă cu un an s-a mai votat o lege. Potrivit acesteia, administratorii drumurilor sunt obligați să amplaseze sub indicatoarele de intrare în localitățile aflate în zonele de risc de roaming involuntar panouri cu mesaje de atenționare referitoare la acest pericol. Mai multe detalii aici.