Obligaţiunile emise de Agroland Business System, societatea care operează lanţul de magazine agricole Agroland, intră marţi la tranzacţionare pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Agroland este prima rețea de magazine agricole care face pasul pe piața de capital din România. Societatea a derulat în perioada 3 – 5 martie un plasament privat de obligațiuni prin care a atras 8,08 milioane lei. Obligațiunile au o maturitate de 5 ani și o dobândă fixă de 9% pe an, plătibilă semestrial.
În cadrul plasamentului privat derulat de Agroland au fost emise 80.803 obligațiuni, care au fost cumpărate de 88 de investitori, dintre care un investitor instituțional și 87 de investitori de retail. Dintre cei 87 de investitori de retail, un investitor este persoană juridică română și 86 sunt persoane fizice.
”Runda de finanțare derulată cu succes de Agroland chiar la începutul lunii martie, când pe piețele de capital începeau să se simtă primele semne ale crizei, dovedește increderea investitorilor in afacerea derulata de noi de mai bine de 20 de ani. Doresc sa le multumesc pentru incredere si sa ii asigur ca au luat o decizie inspirata investind in Agroland. In aceste vremuri instabile, modelul de business al Agroland prospera. Veti vedea deja in raportarile pentru primele 6 luni din 2020 rezultate excelente, pe care speram sa le replicam si in urmatoarele semester. Până în aprilie, am crescut față de anul trecut cu 20 %, cu recorduri pe gamele de produse pentru grădină (+80%); produse de pet care (+ 50%), produse pentru ferme (+ 15%). Am crescut numărul de vânzări și de clienți în mediul online cu 400%, iar în offline cu +5% numărul de clienți și cu 17% numărul de vânzări.”, a declarat Horia Cardos fondator Agroland.
Capitalul atras va fi folosit pentru dezvolatarea de magazine de format nou
Agroland va utiliza capitalul atras pentru finanțarea dezvoltării magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafețe de 400 mp. Acest nou tip de magazine are ca scop satisfacerea atât a nevoilor clienților tradiționali, cât și a unui nou segment de clienți, cu venituri peste medie și având hobby-uri precum grădinăritul, creșterea animalelor de companie sau de expoziție/fermă.
Planul de dezvoltare se întinde pe durata următorilor 4 ani, iar pentru 2020 sunt planificate deschiderile a 5 dintre cele 20 de supermarketuri. Strategia investițiilor urmează modelul deja consacrat al rețelei Agroland – peste 50 % dintre aceste magazine vor fi construite din surse proprii și vor fi proprietatea exclusivă Agroland, cu o investiție de aproximativ 400.000 euro, 20 % vor reprezenta spații închiriate în centre comerciale tip strip-mall, iar restul de 30% vor reprezenta francize către partenerii deja existenți în rețeaua Agroland.