Potrivit Codului de Procedură Fiscală, băncile vor trebui să raporteze Fiscului datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile.
De asemenea, conform reglementărilor în vigoare, instituţiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea Fiscului, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.
Potrivit Ordinului preşedintelui ANAF nr. 1.106/2016, publicat pe 31 martie în Monitorul Oficial, dar şi a informaţiilor publicate de ANAF, sistemele informatice ale băncilor nu au fost adaptate noilor reglementări în timp util, astfel încât acestora le-au mai fost alocate trei luni pentru a se pune la punct. Practic, până ieri, băncile au putut transmite rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi în formatul şi modalităţile existente până acum.
Până la finalul anului 2015, în baza reglementărilor vechiului Cod de procedură fiscală, băncile erau de asemenea obligate să transmită către ANAF mai multe date despre conturile deţinute de clienţii lor. Totuşi, instituţiile de credit nu erau obligate să furnizeze zilnic sau periodic informaţii detaliate, aşa cum se va întâmpla pe viitor.