Obligatoriu pentru cei cu mașini pe benzină și motorină. Oprește pe loc motorul. Previi o daună totală

masina sofer obosit

SURSA FOTO: Freepik - Diana Grytsku

Șoferii trebuie să fie foarte atenți cu ce carburant alimentează și de unde. Au fost numeroase cazuri în care combustibilul a fost amestecat cu apă.

Carburant „botezat”? Sfatul despre cum poți evita o daună

Iată ce trebuie să faci pentru a evita o daună majoră în cazul în care ai pus carburant amestecat cu apă.

În trecut, era destul de frecvent ca la stațiile Peco benzina sau motorina să fie amestecate cu apă. În goana după un profit cât mai mare, unii benzinari nu au ținut cont de daunele pe care le pot produce mașinilor.

Din fericire, astfel de situații sunt rare în România în zilele noastre. Totuși, se pare că în Bulgaria încă se practică „botezarea” carburanților. Un român care plecase în concediu spre Grecia a alimentat la o stație de carburanți din Bulgaria și a avut neplăcerea de a descoperi că benzina era amestecată cu apă.

SURSA FOTO: Dreamstime

Nu ignora aceste sfaturi!

Pentru a evita astfel de situații neplăcute, iată câteva sfaturi:

1. Alimentează de la stații de încredere: Alege întotdeauna stații de carburanți cunoscute și de încredere, preferabil branduri mari care respectă standardele de calitate.

2. Fii atent la comportamentul mașinii: Dacă după alimentare observi probleme în funcționarea motorului, precum pierderea puterii, rateuri sau opriri bruște, oprește-te și verifică motorul. Acestea pot fi semne ale prezenței apei în combustibil.

3. Verifică calitatea combustibilului: Dacă ai dubii, poți cere un test de calitate a combustibilului de la stația de alimentare. De asemenea, unele benzinării afișează rezultatele testelor de calitate.

4. Păstrează bonurile fiscale: În cazul în care descoperi că ai alimentat cu combustibil amestecat cu apă, păstrează bonul fiscal. Acesta te poate ajuta să faci o reclamație și să ceri despăgubiri.

5. Informează autoritățile: Dacă ai fost victima unui astfel de incident, informează autoritățile competente pentru a preveni și alte cazuri similare.

Fiind atent la aceste aspecte, poți evita problemele majore cauzate de alimentarea cu combustibil de calitate inferioară sau contaminat.

Un român plecat în Grecia a postat pe rețelele de socializare următorul mesaj:

„Atenție la benzinăria Shell până în Makaza…apă în benzină…s a aprins martorul check-în….apă în benzină… Am alimentat și 3 mașini cu motorină deocamdată nimic….la benzină martorul aprins…Așa că feriți-vă de Shell până în Makaza 30-40 km…..cel puțin la benzină. Și anul trecut s-a scris…păcat……poza de vineri noapte din benzinărie…”, a scris turistul român pe grupul de Facebook „Forum Thassos”.

Și alți români au confirmat această problemă.

„Niciodată nu alimentez la mai puțin de 100 kilometru de vamă. Oriunde aș fi, m-am fript, mai ales, la bulgari cu motorină”, a scris un al șofer.

„Eu acolo am descoperit că în rezervor încap vreo cinci litri mai multă motorină”, a scris un alt turist.

Mașina se comportă dubios când carburantul nu este de calitate

Printre simptomele care arată că ai pus benzină sau motorină amestecate cu apă se regăsesc:

  • se aprinde martorul Check-Engine
  • motorul dă rateuri la pornire;
  • mașina începe să scoată pe eșapament mai mult fum decât e normal;
  • accelerația va fi mai lentă;
  • motorul va avea o pornire grea;
  • în unele situații, șoferii pot experimenta o supraturare/accelerare bruscă a motorului.

Ce trebuie făcut

Dacă apar aceste simptome și realizezi că ai pus benzină sau motorină amestecate cu apă, oprește motorul!

Este primul lucru pe care trebuie să-l faci, ca sa-ți protejezi mașina. Apoi, cel mai indicat este să ceri sfatul unui mecanic sau ajutorul unui service auto.

„Cel mai sigur, într-o astfel de situație, e să chemi o platformă care să ducă mașina în service. Pentru că nu știi câtă apă e în rezervor și dacă o pornești, riști să strici și mai tare motorul.

Odată ajuns în service, va fi scos tot carburantul din rezervor. De asemenea, vor fi curățate restul componentelor, inclusiv motorul”, a explicat mecanicul Robert Marin pentru ProMotor.

Așadar, e necesară într-o astfel de situație o verificare a întregului sistem de alimentare. Unele probleme pot fi ascunse, greu de detectat, iar dacă nu sunt remediate, pot duce la o daună majoră.