Limitarea responsabilității pentru posesorii de carduri, în cazul utilizării neautorizate
Paul Anghel, directorul general al Direcției Generale Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană din cadrul ANPC, a oferit sâmbătă sfaturi pentru limitarea responsabilității posesorilor de carduri în caz de utilizare neautorizată. El subliniază importanța de a informa imediat banca emitentă în cazul pierderii sau furtului cardului.
”Limitarea responsabilităţii pentru posesorii de carduri, în cazul utilizării neautorizate! Poţi fi liniştit ştiind că instituţia financiară care a emis cardul tău nu te consideră responsabil pentru tranzacţii neautorizate. În calitatea ta de deţinător de card, protecţia se aplică la achiziţiile realizate de dumneavoastră în magazin, telefonic, online sau prin intermediul unui dispozitiv mobil”, a scris acesta pe Facebook.
Potrivit lui Paul Anghel, deținătorii de carduri au o răspundere limitată pentru tranzacțiile neautorizate, cu condiția să nu fi acționat cu neglijență voită sau intenționată în legătură cu pierderea sau furtul cardului. Aceștia trebuie să informeze imediat banca emitentă sau instituția desemnată de aceasta despre furtul sau pierderea cardului.
”Dacă sunteţi de parere că a existat o utilizare frauduloasă a contului dumneavoastră sau vă încadraţi în condiţiile prezentate mai sus, puteţi fi relaxat ştiind că beneficiaţi de protecţie. Pentru mai multe garanţii cu privire la tranzacţii neautorizate, trebuie să contactaţi instituţia emitentă a cardului dumneavostră. Protecţia nu se aplică cardurilor comerciale, cardurilor preplătite neînregistrate sau cardurilor-cadou”, a a conchis el.
Principalele tendințe în materie de fraudă, la nivel global
Escrocheriile online reprezintă o amenințare în continuă expansiune, generând pierderi de peste 1 trilion de dolari în 2022, conform raportului Global State of Scams realizat de GASA (Global Anti-Scam Alliance & ScamAdviser). Datele furnizate de Revolut indică faptul că acest fenomen a continuat să crească anul trecut, în contextul modificării tipurilor de fraude și intensificării tehnicilor utilizate pentru a obține detalii sensibile despre conturi și informații personale, cu scopul de a obține câștiguri financiare. Infractorii au recurs la tactici tot mai sofisticate, cum ar fi site-uri web înșelătoare, scheme de plăți în cascadă și atacuri de inginerie socială pentru a păcăli victimele.
Pentru a contracara aceste amenințări, Revolut a adoptat o abordare proactivă în prevenirea fraudelor, implementând noi funcționalități de securitate, inclusiv autentificarea biometrică și alertele pe fluxul de plată. De asemenea, compania a pus accent pe educarea clienților. Anul trecut, Revolut a integrat în aplicație un modul dedicat educației antifraudă, oferind utilizatorilor informații valoroase pentru a se proteja împotriva escrocheriilor online. Mai multe puteți citi aici.