Codul Rutier 2025. Șoferii trebuie să oprească la semnalul agenților de poliție
Codul Rutier 2025. În dimineața zilei de 21 martie 2025, un tânăr de 26 de ani a fost implicat într-un incident în Timișoara, după ce a refuzat să oprească la semnalul agenților de poliție. Evenimentul a avut loc pe Calea Aradului, iar șoferul a continuat să ruleze cu viteză, punând astfel în pericol siguranța publică.
La scurt timp după refuzul de a opri, polițiștii au solicitat ajutorul echipajelor din Timișoara. În timpul urmării, tânărul a lovit o autospecială a Serviciului Rutier, care intervenise pentru a-l sprijini pe traseu. Incidentul a avut loc pe strada Amurgului și a adus în prim-plan pericolele unei urmăriri în trafic.
După ce a lovit autospeciala, șoferul a continuat să fugă, dar pe Calea Sever Bocu a pierdut controlul vehiculului și a intrat într-un scuar ce separa sensurile de mers. Polițiștii l-au imobilizat rapid și l-au dus la sediul poliției pentru audieri.
În urma verificărilor, autoritățile au descoperit că șoferul avea permisul de conducere suspendat. Drept urmare, a fost întocmit un dosar penal pentru conducerea unui vehicul fără drept. Tânărul se află acum în fața anchetatorilor, iar cazul este în continuare în investigare.
”La data de 21.03.2025, în jurul orei 03:30, poliţiştii Secţiei 5 Urbane Timişoara au efectuat semnal de oprire unui autovehicul care circula pe calea Aradului din Timişoara, însă acesta nu s-a conformat semnalului şi a continuat deplasare, motiv pentru care au fost solicitate în sprijin echipajele disponibile din Timişoara.
S-a reuşit interceptarea pe Calea Sever Bocu, dar fără a opri, iar pe strada Amurgului ar fi acroşat în partea din spate o autospecială din cadrul Serviciului Rutier, care venise în sprijin”, a transmis IPJ Timiş.

Șoferii din România riscă dosare penale pentru amenzi de 200 de lei
Codul Rutier 2025. Sistemul e-Sigur al Poliției Rutiere a dezvăluit o problemă mai puțin cunoscută: mulți șoferi, încercând să evite amenzile pentru încălcarea regimului de viteză, încearcă să deconspire adevărații vinovați, mințind despre cine se afla la volan. Totuși, tehnologia a evoluat astfel încât aceste tentative de fraudă sunt adesea dezvăluite. Înregistrările video, capturate de camerele radar, contrazic aceste declarații și pot duce la dosare penale pentru fals în declarații, sancționate sever de lege.
Un exemplu recent vine din județul Suceava, unde trei astfel de cazuri au fost identificate în luna februarie. Într-unul dintre ele, un bărbat a susținut că el conducea vehiculul în momentul în care acesta depășea limita legală de viteză cu 24 km/h pe DN2, în zona Ițcani. Cu toate acestea, filmările arătau clar o femeie aflată la volan. În alt caz, o șoferiță, care depășise limita de viteză cu 14 km/h în localitatea Cristești, a pretins că bărbatul său se afla la volan. Însă, din nou, înregistrările video au dezvăluit că femeia era cea care conducea vehiculul.
Codul Rutier 2025. De asemenea, o altă situație în Suceava a arătat cum o femeie a încercat să se abereze de sancțiune, afirmând că ea era la volan când mașina a fost surprinsă circulând cu 84 km/h într-o zonă cu limită de 70 km/h. În realitate, filmările demonstrează că bărbatul era cel care conducea.