În condiţiile în care 25.700 de persoane au murit în accidente rutiere în UE în 2014, aceste sisteme ar putea reduce acest bilanţ cu până la 10% pe an, notează sursa citată. 'Integrarea sistemului eCall bazat pe tehnologia 112 în întreaga Uniune va contribui la creşterea siguranţei rutiere în toate cele 28 de state membre. Parlamentul European a subliniat mereu că prioritatea este reducerea numărului de victime şi a gravităţii rănilor. eCall ca serviciu public, gratuit pentru toţi cetăţenii, indiferent de tipul de maşină sau de preţul de achiziţie, va contribui la acest obiectiv comun', a spus raportoarea Olga Sehnalová, din grupul S&D.
Sistemul eCall din maşini utilizează tehnologia apelului de urgenţă 112 pentru a alerta automat serviciile de salvare în cazul unor accidente grave. Astfel, echipele de salvare vor putea decide imediat tipul şi dimensiunea operaţiunii de salvare necesare şi vor putea ajunge mai repede la accident, salvând mai multe vieţi şi reducând gravitatea rănilor. Eurodeputaţii au întărit clauza legislativă privind protecţia datelor pentru a împiedica urmărirea autovehiculului cu sistem integrat eCall înainte de producerea accidentului. Conform noilor norme, apelul automat va oferi serviciilor de salvare doar date minime de bază, cum ar fi tipul maşinii, carburantului, ora accidentului, amplasarea exactă şi numărul pasagerilor.
Normele precizează că datele strânse prin sistemul eCall de centrele de urgenţă sau de furnizorii lor de servicii nu trebuie transferate către terţe părţi fără consimţământul explicit al persoanei respective. În plus, producătorii vor fi obligaţi să se asigure că tehnologia eCall permite ştergerea completă şi permanentă a datelor colectate.
Toate modelele noi de maşini de pasageri şi vehicule comerciale uşoare vor fi echipate cu sistemele eCall din 31 martie 2018. Parlamentarii europeni au inclus, de asemenea, obligaţia pentru Comisia Europeană de a evalua, trei ani mai târziu, dacă aceste echipamente ar trebui incluse şi în alte tipuri de autovehicule, cum ar fi autobuzele, autocarele sau camioanele. Noile reguli stabilesc obligaţii pentru producătorii de maşini.
În iunie 2014, a intrat în vigoare un set separat de reguli prin care statele membre sunt obligate să creeze, până la 1 octombrie 2017, infrastructura necesară funcţionării sistemelor eCall.
Votul din PE încheie procedura legislativă a UE, iar regulamentul va intra în vigoare la 20 de zile după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Sursa: Agerpres